Stilkoll.se såg framför sig Sigfrid & Roy...

Uppe och idag sov jag länge...
Men det är söndag och jag är helt själv här.
 
Sambon är och golfar trots att han jobbat inatt, sonen har stuckit iväg på fotbollsmatch och jag och hunden ska straxt lätta från hemmet och ge oss ut på långpromenad!
Idag ska vi gå aslångt, det behöver vi båda.
 
Jag har lagt ett bud på ett mönster på Tradera som går ut idag.
Sonen önskar sig nämligen lite "fräsiga" linnen nu när jag köpt nya maskiner och kan sy i strechigare tyger framöver och mönstret som låg uppe på Tradera var precis det han ville ha...
 
 
Nio kronor ligger budet på och det är det ju värt eftersom mönstret är oöppnat.
 
Igår hade han också önskemål på tygval i första linnet.
Jepp, han ville ha ett linne i zebramönstrat med en rosa ficka.
 
Nu är jag ju ALL FOR zebramönstrat i "rätt" (smala zebraränder, inte breda tant-zebraränder) zebramönster typ det jag köpte i Stockholm nyss...
 
 
Men jag vet inte riktigt vad som hände i mig när sonen ville ha ett zebramönstrat linne...?
 
Vad hände med mamman som tyckte det var helt okej med rosa och lila tröjor på sitt barn när han var liten, eftersom han ÄLSKADE rosa och lila.
Vad hände med den frisinnade som sa:
- Såklart du kan/ska ha det!

Ja inte vet jag vad som hände med henne, för jag såg genast framför mig:
"Stilkoll.se" tycker INTE det skulle vara snyggt.
"Stilkoll.se" såg framför sig...
 
 
 
... Sigfrid och Roy.
 
Ja, jag gjorde faktiskt det.
Jag kunde inte ens se framför mig smala ränder på ett linne till sonen.
Men...
VILL sonen ha ett linne med zebraränder så ska han få det, jag ska inte säga ett knyst att jag tycker det är Sigfrid & Roy á la 80-tal.
Jag ska vara tyst och försöka tänka HM´s  märke Divided, ungt, hippt och fräscht.
Unisext.
 
Nu ska vi ut och gå, vi behöver någon MIL i benen, vi ses senare!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0