Valfläsk...?

God morgon!
 
Uppe med tuppen och klockan 06.25 hörde jag "glada grabbar" ute på vägen som var på väg hem från någon sen/tidig fest!
Gissar att sången (nåja, skrålet) dom sjöng på hade något att göra med att Sverige gick vidare i fotbollen.

Jag är glad att jag satt hela dagen efter hundpromenaden igår och vilade mig, det har gett resultat.
Nacken värker något mindre idag och det är jag väldigt tacksam för.
Började för övrigt undra om "inte den där veckan" är på intåg och det är därför det är EXTRA jävligt i nacke och arm...?

Vindsröj + lite hormoner i kroppen = Värken från hell.
Ja, jag tror inte jag är helt ute och cyklar i mina teorier där och tänker jag i dom banorna blir värken MER UTHÄRDLIG och man behöver inte gräva ner sig så mycket i:
"Aj så ont jag har..."
 
Igår var vi bortbjudna på middag och det var också skönt för då släppte jag tankarna på värk ytterligare något.
Sitter man och pratar och har trevligt då tänker man inte heller så mycket på värken, hjärnan blir distraherad och "glömmer bort" att den måste nervvärka.
Men precis innan vi kom iväg var det inte kul, hjälp vad ont jag hade.
 
Fördelen med att gå bort till någon och sitta hemma är dock bättre än att gå ut eller på restaurang.
Det hade aldrig gått, då hade jag fått stanna hemma igår.
Men nu gick det finfint och det blev en trevlig och mysig kväll.
 
OCH...
Jag hade även med två av sonens babyplagg som jag tvättat som jag tänker sälja såsmåningom, bara för att låta bästisen lukta på dom så dom inte luktar "gammalt" eller mögel.
Ja, det är bäst att ta med kläder bort, för är man hemma i sin egen hemmamiljö kan det ju vara svårt att faktiskt känna om det luktar annorlunda.

Bästisen luktade på dom nytvättade plaggen som jag INTE använt sköljmedel på/i, utan bara tvättmedel....
Och kände ingenting, det luktade bara fräscht!
Kanon, då BLIR det barnklädesloppis för min del, det är att kasta pengar i sjön annars.
 
Lästa så GT idag och nu finns det förslag på att skatten kanske ska höjas med 50 öre för oss gotlänningar för att få ekonomin att gå ihop.
Som om vi inte redan hade hög skatt på den här ön...?
 
Oppositionen skiker:  "VALFLÄSK".
Jag känner:
Misskött ekonomi!
Hur skulle det kunna vara "valfläsk" när vi medborgare måste betala mer i skatt?
Dock inte.
 
Jag som skulle gå ur Svenska Kyrkan bara för att spara pengar nu...
Det är väl lika bra jag gör det för att ha råd att betala den kanske höjda kommunskatten nu då.
Det kommer inte bli några intjänade slantar för min del, det kommer gå på ett ut med andra ord.
Sorry kyrkor och annat kyrkligt som behöver stålar, nu måste jag gå ur kyrkan trots allt!
 
Och nu måste jag hoppa i duschen.
Vi ses imorgon igen, ha en bra dag i solen alla glada.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0