Vi cirkulerade runt kanelbullarna som hajar...

Så vart det kväller igen och jag sitter framför dumburken.
Dagen har varit bra, eller bättre än förgående dagar i alla fall och jag har gjort lite för att inte mentalt packa ihop och bli lite gladare.
 
Vi var och handlade med morsan, jag och sonen.
Det var...
Kul.
 
Jag och sonen stod och åt uppskurna KANELBULLAR som det bjöds på i en plastbubbla med lock.
Det var i och för sig inte så att vi stod och åt precis brevid bullarna hela tiden, nej, men vi CIRKULERADE runt, runt bullarna som hajar och sprang och åt mellan iplockandet av matvaror i varuvagnen.
 
Morsan undrade vad vi gick och åt på hela tiden, "bjudbullar i plastbubblan där borta vid fikabrödet", sa vi...
Och då gick även morsan dit och tog några bitar.
Vi åt väl upp hela bjudbulle-bubblan själva bara vi tre 

Om vi köpte några?
Nä, det behövdes inte, vi hade ju ätit så det räckte och blev över i affären = Fräcka Familjen.
 
Morsan pratade med hög röst i butiken.
"Men maammaaaa...", sa jag besvärat.
"Men moormooooor...", väste sonen.
Vi gick åt ett annat håll och låtsades att vi inte kände henne.
 
Väl hemma så fick jag ett ryck och så organiserade jag in lite egengjorde virkmönster i pärmar som legat och skrotat i en hög i mitt arbetsrum.
När jag ändå börjat med det så fortsatte jag och organisera lite bland mina mönster och sen ritade jag och skar ut mönstren till...
 
 
... "Julie Blouse".
Mönster från Jenny Hellströms bok "SY! från Hood till...", lite bilder FRÅN NÄTET på den färdiga blusen...
 
 
 
... och...
 
 
... "Rose Top" från samma bok, lite bildvarianter på den också från nätet...
 
 
 
Ja, nu när jag har overlock och coversöm, då kan man ju till och med sy sina egna t-shirts, tjohoo.
Jeans nästa.
Kanske.
 
Kollade lite tyger på det, dvs vad jag hade hemma och funderade på att sy en present till en av mina bästisar.
Sen lagade jag och sonen mat ihop, det blev fisksoppa och vitlöksbröd.
 
Jag måste återigen berömma sonen, han har varit lika go´ idag och verkligen hjälp till.
På gott humör är han också och har umgåtts med mig från och till under dagen.
Ser på tv ihop gör vi också, till och med nu.
Han har inte begravt sig på rummet med spel eller hängt med kompisar, nej, han har varit med lilla mamsen.
SJÄLVMANT.
 
Dock var det väl på gränsen när jag hade på tv´n och såg "Spårlöst England", sonen satt i soffan och tittade han också.
Jag har ju svårt att hålla tätt i tårkanalerna när sådana där program är på burken och grinade så det var svårt att se linjerna på mönstren jag ritade av.
 
"Men MAMMAAAAA", sa sonen, "skärp dig, varför bölar du åt det där?"
- För att det är sorgligt och hemskt att någon behövt lämna bort sitt barn.
"Jamen nu får dom ju träffas igen ju."
- Ja, men det är ju också sorgligt/kul för dom gråter av glädje.
"Gud va du är pinsam..."
- Jaha...
 
Ja, och snart är det dags för Crazy-Gunilla och Svenska Hollywoodfruar, sonen är förväntansfull och jag bävar.
Det kommer förmodligen bli jättejobbigt och se.
 
Lite har alltså blivit gjort, imorgon KANSKE jag vågar mig på att sy.
Nacken bränner lite nu men jag mår bättre och känner mig inte så deppig i alla fall.
Ha en bra kväll alla glada (och deppiga), vi ses imorgon igen!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

snyggt!:)

Svar: Ja, alltså nu har INTE JAG hunnit SY dom där tröjorna ännu, bilderna på dom färdigsydda t-shirten och blusen har jag hittat på nätet.Jag skar bara ut mönstren och ville visa hur mina kommande alster KANSKE kommer se ut ;)
Fortsättning kommer följa, förhoppningsvis imorgon! :D
Madde

2013-10-22 @ 20:44:14
URL: http://www.laviesaine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0