Vi sitter alla i samma båt...

Hemma igen och jag har haft ett kanondygn på jobbet!
 
Dessutom har jag börjat förhöra mig om vad dom andra fått i löneförhöjning och...
Vi sitter tydligen alla i samma båt!
Vi har alla fått en rejäl spottloska i ansiktet från vår arbetsgivare.
Jag har visserligen en kvar och fråga, men om tre av fyra har fått en pissig löneförhöjning, då tror jag nummer fyra har fått detsamma.
 
Gruppen skrider till verket enade som ett skenande tåg...
Jag drar loket åt oss, det är inga problem tro mig, jag har släppt handbromsen helt.
 
Nog om den skiten, inte man kan göra så mycket åt förrens chefen hört av sig.
 
Jag är i alla fall hemma, mindre värk idag men ändå värk.
Men det har SKÖNT minskat i alla fall.
Kan bero på att det var roligt att komma till jobbet och ha fått en kick av det.
 
Nu har jag betalt räkningar, det var mindre roligt.
Dessutom var jag tvungen att betala tillbaka till mig själv, för jag var tvungen att låna pengar av mig själv för att få det att gå ihop den sista veckan här hemma i matväg.
 
Jag hade 500 kvar på sparkontot och 500 på sjalkontot och det rök, så det var något jag var tvungen att betala tillbaka, så jag HAR ifall det fattas i slutet av den här månaden också.

Ja, sån ekonomi har jag, och jag skäms INTE för att erkänna det heller.
För hade jag varit en SLÖSA och slängt pengar till höger och vänster på saker som jag inte har råd med, då hade jag fått skylla mig själv.
Men sån är inte jag, jag har inte ens RÅD att vara en slösa med min sketna lön.
 
Så det jag som sagt ( som jag skrev om härom dagen) ska unna mig blir dom där fyra mönstren jag ville ha (á 316 kr tillsammans), sonen ska få sin fyrkantiga saccosäck till rummet och så behöver jag en plastlåda till min garderob!

DET ÄR VAD JAG HAR RÅD ATT SLÖSA den här månaden!!!!
Herregud, klackarna i taket!!!!

Tandläkaren är avbokad, håret har jag inte råd att klippa den här månaden HELLER, nä, det får jag fixa själv med en sax i badrummet.
Jag har ju ändå självlockigt hår, så det syns inte så mycket om man klipper åt tjotahejti!
Nu ska jag börja min dag här, dusch och hantverk för hela slanten, vi ses ikväll igen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0