Vinden är helt klar och maskiner på väg...

Jag kan säga att jag har sådan värk nu så jag nästan inte har värk...
Sug på den ni!
Värknivån är så hög att kroppen har slagit på alarmsystemet så kroppen inte ska gå "i taket".
 
Vad hände då resten av dagen här?

Jo, mathandel som spädde på nackvärken.
Sen började jag rensa på sonens rum tills han kom hem och kunde göra det gemensamt med mig, sen styrde jag upp det sista på vinden som skulle ut i garaget och vidare till tippen och sen fick sonen och sambon bära upp tre plastbackar från sonens rum med sparade, HELA leksaker.

Klart!
 
Och jävlar vad luftigt och bra det blev där uppe.
Det var till och med kvarlämnat gamla lakan, filtar, kuddar och en madrass efter MORMOR som mina släktingar inte rensade bort när hon dog.
Mycket hade dom tagit, men inte allt uppenbarligen.
Cheesus och IRK säger jag bara..
Nu är det borta i alla fall, och allt annat jag ville bli av med.
 
Och så tvättade jag ju lite baby- & barnkläder och jag kan bara säga så här:
Det luktar inge mysko, bara tvättmedel och fräscht.
Ja, det har legat BRA förpackat och har klarat sig perfekt, jag kommer sälja av alla dessa kläder på något sätt.
Jag ska nog ha en klädloppis när jag har en ledig helg.
 
Och det bästa av allt,  vinden blev nästan öde...
 
Jag fick sms från "Stockholms Sycenter" att mina maskiner ska vara här på ONSDAG, jippie, FAST...
DÅ JOBBAR ju JAG!!!!!
Näe, jag tror jag smäller av.
Men BRA iofs, att dom kommer på onsdag och tex inte torsdag, men under mitt jobbdygn av alla dygn.
Jisses.
Det kommer bli svårt att låta bli att tänka på det hela jobbdygnet.
 
Men...
Nu bad jag sambon att han får hämta dom på onsdagen, så jag har dom här när jag kommer hem på morgonen på torsdagen.
"Kan jag inte hämta dom under torsdagen istället?", försökte han.
 
Nej!
jag skulle VERKLIGEN UPPSKATTA om du hämtade dom på onsdagen.
 
Jag vill HELST (HELST av fucking allt typ) ha dom hemma när jag kommer hem från jobbet på torsdagen.
Inte behöva sitta och vänta heeeeela förmiddagen på att du ska vakna och hämta dom åt mig.
Nope, nej tack, jag kommer vilja köra igång direkt jag kommer innan för dörren.
(Den berömda Larssons-ådran gjorde sig påmind "NU-NU-NU-NU, inte SEN-SEN-SEN"...)
 
Ja, jag vill ha dom här när jag kommer hem, annars kommer jag bli väldigt ledsen.
Så nu behöver jag bara (förhoppningsvis, om nu inte posten slarvar bort mina maskiner) bita ihop tills på torsdag morgon.
 
Då kommer det ju passa bra på ett sätt att jag har värk...
För jag måste ändå lära mig maskinerna ordentligt och att provsy innan jag syr på något av dom beställningarna jag har.
Jag har sagt att dom får vänta lite så har dom bättre sömnad att vänta.
 
Nu måste jag vila armarna en stund, kanske att jag återkommer lite senare.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0