EGOBOOST...

Fick en liten (nej, ganska stor egentligen) EGOBOOST när Hundbästisen ringde och berättade följande som hände ikväll...
 
Hon anländer till Ica Maxi och ska handla och hinner knappt innanför grindarna så stoppar en tjej henne och BERÖMMER hennes (otroligt snygga fleecejacka.
 
Min bästis säger:
- Ja, har du en likadan eller?", för bästisen tror att det är någon som jag haft som kund och som kanske känner mig.

. Nej, svarar tjejen, jag har inte en sån där jacka, men jag har varit inne och PROVAT en sån och dom kostar ju typ 1200 spänn.
- Okej, säger bästisen, har du varit i den där butiken "--------"?
- Ja, så hette den nog, säger tjejen då.
 
Ja, säger bästisen, den här kommer INTE därifrån, den här har min bästis sytt och hon tar 550 för sina och har sin lilla bod....
REKLAM, reklam, reklam för mig och mina små alster.
 
Tjejen blir väldigt entusiastisk och det där med halva priset på fleecekoftorna lät ju kanon, tyckte hon, och bästisen malde vidare i min favör att "man fick ju välja vilken färg man ville också..." ja, jag vet inte allt hon lyckades klämma in å mina vägnar.
Och tillade sen typ att:
"Det där har aldrig hänt mig att någon kommit fram till mig och berömt mina kläder bara sådär..."
Eller nå´t åt det hållet.
 
SÅ KUL, vilken egoboost att okänd person hoppar på min bästis på Ica Maxi och berömmer min eller ja, Stoff & Stils mönster egentligen, men ÄNDÅ...
Det är ju jag som har sytt den i min helt egen version av mönstret.
Nu är det väl bara att hoppas att hon dyker upp här då.
 
Lägger man sen till att en HELT OKÄND granne (jag hade aldrig sett henne förut) som hittade in i min lilla bod för två-tre veckor sedan och gillade mina alster sen går hem och TIPSAR två vänninor "som hört talas om mina fina kläder" från sin vänninna, och tittar in och vidare beställde varsinn fleecekofta.

Då börjar det likna en bra sommar rent overlock-maskinsmässigt.
Jag går från att kunna köpa en "bra" overlock till:
VÄLDIGT (jävligt) BRA overlock!
Nästa sommar:
Mer (jävligt) snygga kläder nära dig och framför allt PÅ MIG!
 
Dags att sova, vi ses imorgon igen.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0