Jag blev berörd...

Uppe och blev JÄTTEGLAD när jag såg att solen sken och när jag gick ut...
Kände jag KYLIG HÖSTLUFT.
Det...
Var otippat.
Jag som trodde det skulle vara varmt, man har ju blivit så van med det nu.
 
Man har blivit så bortskämd av sommarvärmen.
Jag öppnade balkongdörren och låter den stå på glänt, inte vidöppen som jag brukar.
 
Dock ser jag på tv´n att orkanen Manuel dragit in över Mexico och 19 människor har dött pga översvämmningarna.
Så vem är jag att gnälla över lite höstluft...?
 
Idag skall jag dock spotta i nävarna och jobba.
Syjobba.
På något vis känns det ändå skönt att man kan ägna sig åt det utan att ha dåligt samvete för att solen skiner ute.
Jag tror att "verkligheten" är här.
Ja, nu vart jag inte så sorgsen över att det är lite kallare ändå.
 
Igårkvälls sydde jag medans jag hade "Babel" på med skyhög volym på tv´n samtidigt.
Jag gillar "Babel" och tycker det är bra att få lite lästips när man har "Lästips-torka".
Och jag har läst ut...
 
 
... Göran Rosenbergs bok "Ett kort uppehåll på vägen från Auschwitz".
 
Och ni vet ju kanske om ni följer min blogg att jag SÅGADE den lite först...?
Jag hade mina åsikter om hur han byggt upp den första halvan av boken och att jag tyckte att han skrev lite för distanserat och högtravande, jag kände att jag inte blev berörd på djupet av en så fruktansvärd skildring MEN...
DET VÄNDE i andra halvan av boken!

Se där, man ska akta sig för att ha en åsikt innan man läst ut en hel bok!!!
 
Ja, om det var att jag vande mig vid hans sätt att skriva lite högtravande och distansierat "Om mannen som skulle bli hans far" det vet inte jag...?
Men jag BLEV BERÖRD, det gick inte att värja sig mot grymheterna och dom personliga breven, jag ger den...
   - tummar upp.
 
Det blir inte full pott pga just ovanstående klagomål och att han skriver om uppbyggnaden och infrastrukturen i Södertälje och KANSKE att jag hade velat ha den ännu lite mer personlig, men annars...
Man vande sig och det är ett fruktansvärt nutidsdokument.
Så läs den, den var bra/hemsk.
 
Ja, och nu ska jag börja min dag här.
Sonen och sambon kom hem igårnatt och när jag tittade in i sonens rum vid 00.30 såg det ut som en bomb hade slagit ner.
Jag började röja bland all tvätt han hade redan inatt, sen lovade han göra resten imorse.
Får väl se hur det står till med det på rummet idag.
Vi ses senare!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0