Milou och hennes lilla partyhatt...

Soffan och jisses vad trött jag är.
Det har verkligen gått i ett här FÖRUTOM en timme som jag kunde sitta på balkongen i solen, annars:
Full rulle hela dagen!
 
Hundpromenaden var super.
Väl hemma kunde jag satt jag då som sagt och vilade en timme i solen och...
 
 
... och Milou tog sig en solgädda ihop med mig, sådan matte sådan hund!
 
Sen drog jag iväg på jobbintervju och det gick jättebra.
Dock är detta ett sommarjobb på 13 pass, och jag ska provjobba innan intro så jag vet om nacken pallar det eller inte.
Cheferna är gamla godingar från Korpen så jag kände till dom och dom kände till mig.
Dom vill dessutom HA en "funktionshindrad" assistent, tro det eller ej 
Ja, det var ju dom som kontaktade mig och inte tvärtom, så nu ska jag möta brukarens företrädare och sen får vi väl se om dom gillar mig.
 
Det var dessutom bra schema om man nu ska jobba på sommaren, två pass i veckan och jag känner mig faktiskt taggad trots att det är ett sommarjobb.
Jag menar annars vill man ju ha semester såklart, men kan jag hålla AF borta från min rygg plus att det är ju dygn så det är kanon.

Det ger mig en chans att testa mina förmågor utan att få kastat i ansiktet att jag ska behöva ARBETSTRÄNA som en annan... jag vet inte vad.
Usch, nä, så jag hoppas verkligen att detta funkar med nacken, HÅLL TUMMARNA!
 
Ja, sen cyklade jag hem i ilfart, för Lilla Sunshine skulle komma några timmar.
Och ja, hon bjöd i vanlig ordning på en hel del gapskratt, hon är ju så jäkla STÖRTSKÖN den där ungen och så himla lik sonen när han var i samma ålder.
Lillgammal, rolig och snusförnuftig.

Vi körde lite "alternativ stickningsmetod", gick till tygaffären och köpte passpoalband och tittade på tyger med glitter på, tränade hundlydnad med hundgodis, pysslade partyhatt till Milou...
 
 
... och så skrattade vi ut den stackarn som grädden på moset!

Stackars Milou, men fy tusan så rolig hon såg ut, dessutom behöll hon faktiskt hatten på utan att försöka kara av den.
Tror hon kände sig lite tjusig ändå... med betoningen på lite.
 
Nu ska jag göra en kvällssmoothie, återkommer lite senare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0