Något är fel...

 
Idag har jag sytt så nacken glöder, minst sagt.
Men INTE KOMMIT NÅNVART överhuvudtaget, sug på den ni sylovers!!!
 
Efter långpromenad med Frk SmältChoklad och dusch så skred jag till verket med att sy den där molnklänningen...
 
 
Och om ni undrar varför bildkvaliteten är ganska "dålig" nuförtiden så är detta för:
1. Jag tar mina bilder från Instagram.
2. När man lägger upp dom på Instagram så väljer man ju allt som oftast lite "spejsigare" bildval så det ska se lite äldre ut ibland, grynigt ibland, starkt ibland och då blir inte bilderna lika snygga och klara här.
3. Orsaken varför jag väljer att ta bilderna från Instagram är för att det går så mycket snabbare.
Jag har "Instagram-konto" kopplat till bloggen så då slipper jag lägga upp bilder från telefonen vilket tar EVIGHETER med den här datorn...
Men då får man kompromissa lite med bildkvaliteten.
 
Det som blir COOLT på Instagram, blir inte lika coolt på bloggen.
Eller klart och fint menar jag.
 
Nåväl, då vet ni det, nu över till molnklänningen...

Coversöm-maskinen ville INTE sammarbeta idag.
Jag har nästan blivit galen, tre jävla timmar, vilket den där jävla klänningen borde ha blivit klar flera gånger om, slösade jag bort på eländet.
Hur jag än ställde in och ställde om, rattade hit och dit, trädde om och trädde om maskinen så ville den INTE.
Jag börjar misstänka att detta är ett måndagsexemplar för så här OJÄMN får bara inte en maskin vara.
 
Jag skulle sy på en kant på hals- och ärmar...
 
 
 ... som runt halsen på denna moln t-shirten.
 
När jag tillslut fått till både övertråd och undertråd och gjort TVÅ PROV i exakt samma tyger och i samma trådriktning som det ska vara "på orginalet" och dom blir perfekta...
Då tar jag klänningen och syr ena ärmen, det blir jättefint halva armen och sen när jag kollar baksidan när jag är klar så har den gjort "loopar", alltså stora hopp i tråden och undertråden hade även den släppt på sina ställen i looparna och inte bundit ihop med övertråden.
 
????????????????????????
 
Två toppresultat på två prov och sen gör den så här...?
Imorgon kommer jag fakiskt ringa symaskinsaffären jag köpte mina maskiner i och fråga VAD detta beror på.
Det kan inte vara så att den ska vara helt perfekt i två prov, och när det sen väl gäller...
Då förstör den hela sömnaden.
Inte okej i min bok.
 
Då gav jag tillslut upp efter dom där tre timmarnas kamp där jag i princip bara hunnit sy fast ärmarna på bakstycket och den ena ärmen ihop med framstycket också. alltså overlockat ihop.
Sen overlockat kanterna på ärmsluten.
Det var det, och det tog typ FEM MINUTER.
 
När jag gett upp det där hopplösa projeket glödde nacken som satan.
Men eftersom jag dessutom var förbannad så påverkade säkert det också och något måste jag ju åstakomma om jag sabbat en hel dag så jag dök ner i restbitarna med fleece och skar ut en restbits-jacka...
 
 
... och den får bli i turkos och svart med svartprickigt band runt om.
 
Sen glödde det så in i helvete så jag nästan dog.
Nu har jag vilat upp mig och det känns bättre så nu ska jag virka, jag återkommer lite senare!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0