Svettigt värre...

Bättre sent än aldrig...
Nu är jag tillbaka i soffan igen.
Lång dag... SOMMARDAG... idag igen.
 
Startade upp dagen med en morgonpromenad med Frk SmältChoklad, jag hittade gullvivor...
 
 
... är inte det VÄLDIGT tidigt...?

Varmt var det i alla fall, dra mig baklänges så varmt.
Jag hade klätt på mig alldeles för varmt men hur i hela friden skulle jag kunna veta det innan?
Ibland blir man så lurad hemma på förstukvisten att det är varmt ute, och så kommer man till Gutebacken och så TJOFF är det iskallt.
Så var det ju inte idag, det var sommardagsvarmt och jag var klädd för kallare promenad.
Svettigt värre.
 
På hemvägen var jag tvungen att fota maskrosorna på gatan, LIKA VACKRA dom som rabattblommor tycker jag i min vårystra kropp.
 
 
Sen blev det bersån, virkning på den mörkröda sjalen och solning för hela slanten idag igen och där var det ÄNNU HETARE.
Smällhett.
Jag fick vara i solen och under...
 
 
... parasollet om vartannat.
 
Helt sjukt, i bersån visade termometern på 26 grader.
22 utanför, men 26 i.
Jag tyckte det var lite plågsamt nästintill och jag fick gå in och komma ihåg och dricka mycket för jag blev helt yrslig.
 
Lite senare piffade både jag och sonen och drog vi vidare till Klokboken som fyller år idag och...
 
 
... den där utsikten man bjuds på där går ju inte av för hackor.
Ever.
Det blev scones-kalas och tårta, jättegott och jättetrevligt.
 
Ännu en underbar dag, en sommardag och mina vilopauser mellan virkningen var lite lika långa idag.
Det tar sig med nacken lika bra som med solbrännan på kroppen.
Bikini idag igen med faktor 30 på kroppen och sambon sa:
"Shit vad du har blivit brun!"
Like music to my ears...
(brunast vinner, brunast vinner, brunast vinner...)
 
Nä, imorgon är påsken slut och då börjar allvaret igen.
Vi ses på morgonkvisten som vanligt, sov nu gott och dröm sött!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0