Återanvänt armband...

Nu har jag JÄTTEONT i halsen.
Jätte.
 
Efter ärendefix tog jag det lugnt, tittade på mitt armband som jag haft hela sommaren och det så rätt trist ut efter många bad.
Jag satte mig och gjorde två nya, superenkla armband med/i vanligt gummiband...
 
 
 ... där dom bruna pärlorna är återvunna VÄLDIGT många gånger i olika halsband, armband och öronhängen sedan jag var 12.

Jag fick nämligen ett halsband när jag var 12 år av en vän "Annie från Australien", och dom bruna pärlorna är någon form av stenar tror jag.
Och dom har varit så otroligt tåliga så när halsbandet gick sönder, sparade jag pärlorna och har återanvänt dom till och från i olika små hantverk.
Nu blev det armband... IGEN!
 
Lite senare framemot kvällen blev det middag på Crêperiet och efter det kvistade vi in på en närbelägen affär och vad hittar jag där...?
Jo, något som fick mig att börja gapskratta rakt upp och ner där jag stod.
Tändsticksaskar med ERNST på och Ernst-citat.

Det var dock det knäppaste jag sett på länge, vem kom på den idén undrar jag?
Rent instinktivt får Ernst mig att vilja dra på mig en svart korsett, svarta strumpbyxor, top hat, stövlar med (väldigt) hög klack, ridpiska och hundkoppel och skrika "PLATS" åt karln!

Vet inte varför men han ... pffffff... lockar fram den dominanta sidan i mig (den sidan som ALDRIG visar sig i vanliga fall, host, host).
"Färgen är som en mogen äldre kvinna som klarar sig på egen hand", men give me a break Ernst., pliiiiis.
Vad fick du det ifrån?

Och så undrar man VILKEN FÄRG är den där färgen som är "en mogen kvinna som klarar sig på egen hand"?
Röd?
Orange?
Lila?
BRUN?
Ja, man blir ju så himla nyfiken liksom.
Gissar brun, eftersom det är "mogen" som åsyftas.
 
Nu ska jag krypa till kojs och kurera mig, vi ses imorgon igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0