Bergen, INTE Brighton...

Så var jag tillbaka, och IDAG blev jag GLAD minsann.
 
Efter en massa ärenden samt väntan framför datorn vad gällde ett mönster från Danmark (lite strul), så tog jag mig en tur till Tyglagret.
Jag har nämligen ett mönster...
 
 
... som jag vill sy en klänning i  den svarta modellen till mig själv, fast inte i svart tyg, utan något ärtigare.
 
Jag har kollat runt på nätet efter något lämpligt och BILLIGT tyg, men inte hittat något jag fastnat för.
Så tog jag en liten gluttar-runda inne på tyglagret och hittar VÄRLDENS FINASTE TYG som jag blev dödsförälskad i.

Dyrt?
Nä, det var rena rama fastlandspriset, 110:- metern, behövde 1.50 meter, sprang hem och hämtade sjalkasse-pengar (lånar därifrån till mig själv sålänge) och köpte detta...
 
 
... bomullstwill tyg!
 
Är det inte COOLT?
Vitt tyg med marinblå och röda små stjärnor, jag kan tänka mig marinblå strumpbyxor till om man har den på höst, vinter och vår, och barbent till sommaren.
Jag tror i mönstret ovan så kommer den bli supercool, hittade en bild på någon som sytt klänningsmodellen i...
 
 
 ... svart rosentyg (har skrivit "Not my dress" för det är ju inte något jag gjort, ännu...)
 
Gillar rosentyget också, blir lite mer 50-tals modell, kanske något för framtiden OM jag lyckas med stjärnklänningen först.
 
Nåväl, det var inte det jag började med idag, utan en liten babyfleece i resttyg, hann inte jättelångt för sen blev det middag och på det pratade jag med sonen för jag hade hittat en sprillans ny bädd/luftmadrass på vinden.

Det blev tur-retur till Hemse där han är på forbollsläger med lite sprättade i bilen på en luva på vägen ut, som jag sytt fel på.
Förena nytta med nöje liksom.
På väg ut tog jag en bild...
 
 
Och nu ska jag snart krypa till kojs, imorgon blir det Chifen och sen vet jag inte vad mer det blir just nu.
 
Och så kom en RÄTTELSE via sms idag från kussen i Norge idag, en RYSLIG RÄTTELSE som fick mig att sätta förmiddagskaffet i halsen.
Idolen hade inte sagt att den där vithajen hade dykt upp i Brighton, jag hade tydligen hört fel.
Nej, hajen hade dykt upp, och håll i er och mig nu:
BERGEN!!!!!
Ännu värre.
Ännu-ännu-ännu värre, då är det ju JÄTTENÄRA Sverige.

Om jag tyckte det var illa med min hajskräck att det "dykt upp en vithaj i England/Brighton" då är Bergen/Norge etter värre.
Knölval utanför Fårö, snart vithaj också om vi har otur.
Upprepar ett nytt mantra för mig själv:
Bara knädjupt vatten, bara knädjupt vatten, bara knädjupt vatten, bara knädjupt vatten!
 
Nattinatti, vi ses imorgon igen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0