Golfbanketten...

Go´kväll!
 
Har hamnat i soffan efter en dag med skallvärk som gjort att jag gått som i slowmotion, men det har jag ändå inte.
Jag har liksom varit rastlös men sänkt... förklara DET liksom!?

Har pysseljobbat med lampan i några timmar under dagen till att börja med.
Jag och Chifen skulle egentligen gå och träna på morgonkvisten, men vi bestämde redan två dagar innan att inte göra det pga värmen, smart med tanke på luftfuktigheten idag.
Det är som jag skrivit så många gånger tidigare denna sommar, inte hälsosamt på det där Friskis utan AC.

Efter att jag då lamppysslat tog det stopp i designen och jag fick ringa till henne som skall ha lampöverdraget och sa:
"Du måste nog komma hit och titta..."
Det vart inte bra med tyg på lampskalet, så väldigt  oproportionerligt ut, vi hade en diskussion och så tog hon med sig lampan till den person som gör själva stommen till lampan.
Där tog det stopp för mitt arbete tillsvidare tills dom har löst det, SEN får vi jobba vidare.
 
När jag var klar med det fick jag sådan huvudvärk så det var inte klokt.
Drog i mig massor av vätska och det hjälpte inte ett skit.
 
Så över till Golfbanketten igårkvälls som gick av stapeln på Isola Bella!
Vinnare i Larsson-Cup iår vart...
 
 
... Blixten från Åminne!!!!!

Hurra, hurra, hurra, grattis till den galningen som spelade bäst av dom andra galningarna som spelade i hettan igår.
Sjysst GULDHATT fick han ända från Oslo/Norge också, jäklar vilken Mr. Pimp-varning det blev med den på alltså.
 
Piff och Puff var som vanligt i högform!
Vad annars liksom, hade dom inte varit det hade något varit fruktansvärt fel.
 
Jag försökte i vanlig ordning ta kort på det fina lilla radarparet, det gick i vanlig ordning "inte så bra"!
Det roliga med dom är att dom blir SURA över att dom tycker att dom blir FULA på alla bilder.
 
Jag försökte förklara varför:
När någon ska ta kort på er så måste ni vara tysta, ni kan inte hålla på och prata medans man fotar er, då blir det ju fult fattar ni väl!?

- Tysta nu för nu fotar jag er och sitt still...
 
 
- Men herregud, TYSTA nu då så ni blir fina på kortet...
 
 

- Men SKÄRP TILL ER nu, TYSTA då´ra om ni vill bli fina på åtminstone ETT KORT...
 
 

Ja... nämen... jag börjar förstå hur en sådan där skolfotograf har det som åker runt och fotar ungar i varierande åldrar på skolor.
Dom lyckas i bästa fall få ordning på majoriteten av kidsen för en fin klassbild, jag klarar inte ens av att få ordning på dom där två för en fin bild!

Jag väste:
- Gnäll aldrig mer över fula kort på er själva i fortsättningen 
 
Mitt i maten blev det så prisutdelning, Komissarien var tvungen att lämna ifrån sig vandringspriset...
 
 
... men sa i samma andetag att till nästa år då satsar han på trippeln:
Larsson-cupen, Norge-cupen OCH Stolstolle-priset!
Go Komissarien GO, säger jag bara.
 
Och den stolta vinnaren Blixten från Åminne med numera SIN pokal...
 
 
Efter ett litet tag vart jag, Syster-Yster och Nybyggarkussen på BUSHUMÖR.
Jo´rå, vi kan vi, hehehe.
 
När vi var på väg till Isola så hade morsan tydligen sprungit på den där karln som bodde "söderöver" med en egen strandbod på en udde.
Han som var lite tänd på både mig och morsan (usch) den där sista Nunnankvällen med vår vän trubaduren.

Fast...
Vi blev alla eld och lågor och ville gå tillbaka och bjuda med "Mr. Strandbod", vi vill ju alla så gärna ha en egen strandbod att häcka i liksom.
Och mamma behöver ju lite sällis som singel 
Ja, det tycker vi alla andra i alla fall, men inte morsan såklart.

Men som en av mina kussar sa igår:
- Men herregud Piff, nu får du väl offra dig lite för oss andra, vi vill ju jag den där strandboden!
Ja, man kan ju tycka det liksom. 
 
(Lite senare på natta när ämnet om kavaljer till morsan kom upp igen fällde hon dock årets kommentar:
- Ja, serrö, sätter mig ute på vischan, det gör jag aldrrrriiiiiiiig, never, never, never!!!!)
(Eller "NÄVVER, nävver, nävver" som mamma uttalar det)
 
 
Nåväl, vi fick INTE gå tillbaka och hämta Mr. Strandbod av mamma men...
När vi ätit och haft första prisutdelningen fick vi en idé:
Vi letar upp han på internet och ringer honom!
Hur många med det namnet kan det finns EXAKT där jag visste att han bodde, så svårt kan det ju inte vara...?
Några minuter senare:
BINGO, we found him!
 
Vi skrev ett sms: "Hej XX, hur har du det och vad gör du ikväll?" och PRESS SEND...
Ticktack, ticktack, ticktack.
Det tog inte många minuter så ringde han upp.
Kussens mobil blev som en spetälsk, ingen ville hantera den.
Fnissade och höll på gjorde vi också och hela bordet började undra vad vi höll på med.
Nybyggarkussen svarade.

Mr. Strandbod pratade på, undrade om kussen var "den där norskan han träffat på Cuba".
Åh herregud, vi fnissade, han har nog varit runt och haft kul den där.
Kussen pratade vidare, vi hörde inte allt som sas för det blev ett sån´t himla hallå vid bordet, när kussen lagt på berättar hon att hon sagt vart vi var.
VA!?
Åh herregud.
 
Ytterligare några minuter senare, vem dyker inte upp för att se vem den "mystiska norskan" var...?
Jo´då, Mr. Strandbod såklart (nyfiken i en strut).
Han tittade runt, men såg ingen han verkade ha träffat förut.
Vi gav oss till känna att det var vi som skojat med honom och han blev nog lite putt, men han fick snällt gå runt och hälsa och sen pep han iväg fortare än kvickt.
Ja, man har inte roligare än man gör sig, vi hade kul i alla fall och morsan, ja hon drog nog lättnadens suck att han gick med en gång.
 
Lite senare vart det dags för nästa vandringspris:
Årets Solstolle!

Som instiftare har jag bestämt att man kan inte vinna priset två år i rad, så Idolen var tvungen att lämna det vidare.
Tal blev det...
 
 
... ett himla fint och roligt tal.

Något jag snappade upp var:
Denna dam solar aldrig med någon sololja eller solkräm, driver företagen Badbilen AB och Carinas Solresor AB, sitter uppe på hyllan vilken strand vi än häckar på (ingen strand är väl dock komplett för mamma utan en gräshylla) och har överblick över oss alla.

Ja, det var ju MORSAN som vann iår (jävla skit, jag som hoppades in i det sista nu när Oljebaronen med sina 190 sololjor hade åkt hem)...
 
 
 
 
Hurra, hurra, hurra för henne också!

Ja, lite senare tog vi den obligatoriska "Gränden bilden"...
 
 
 Jag valde att visa den sämsta och dåligaste bilden, tyckte den var lite kul.
 
Sen tog vi en himla massa selfies ute på gatan som jag gjort ett collage av där vi ser HELT KNÄPPA ut, hade ingen blixt, samt att jag ser ut som en jätte brevid min kusse...
 
 
På första bilden upp till vänster sa jag till min kusse:
Nä, nu skärper vi oss, tänk Top Model!

Ja, resultatet ser ni ju ovan, om det där är Top Model, då vet inte jag inte.
Vi blir uppenbarligen lika kassa på bild som våra morsor 


Efter Isola Bella ville Piff & Puff gå till Kapitelhusgården.
Vi drog dit, det var kö som på den gamla goda tiden när man själv gick på club och stuffade.

Vi stannade inte utan drog vidare till Krönet där vi har tur och fick en hel jättesoffa til alla oss, och ja...
 
... det var den sista partykvällen med släkten för iår.

Herregud, vart har den här sommaren tagit vägen, den har gått sinnessjukt fort trots att vi haft så mycket mer tid ihop än vi brukar.

Inte för att den är slut ännu, men iår har vi hängt och gjort så mycket ihop så hur ska vi klara oss nu utan pladder på Björkis, fara fram och tillbaka till Burs, jämna födelsedagar att fira, Björkisfesten, hänga på Nunnan och sjunga med Thomas, äta middagar ihop och klaga på värmen...?
Nu kommer det bli tomt nu.

Jag ska hoppa isäng, vi ses imorgon igen, TACK alla roliga knasbollar, vänner, familj och släkt, som förgyllt den här sommaren.
DEN SKA VI komma ihåg i NOVEMBER!
Men nu har vi ändå lite kvar, sommaren fortsätter, men saknesamt kommer det att bli.
 
 
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0