Golfcup i hettan...

God morgon!
 
Vaknar vid 07 och undrar varför jag inte kan sova längre än till 07 när jag somande 00.30, dessutom knappt sov natten innan.
Kroppen kanske tyckte det räckte, det tyckte dock inte jag!
Tanten är trött.
 
Nåväl, i vanlig ordning hinner man ju med mer när man är uppe tidigare.
Inte lika hett idag eftersom solen inte skiner just nu, men varmt ändå när jag kört lite fix här.
Jag har nog aldrig svettats så mycket som jag har gjort denna sommar heller, man känner sig ju ständigt ofräsch förutom på stranden då såklart där man kan bada.
 
Idag börjar vi med DAGEN igår.
Vi var på... tadaaaaaa.... BJÖRKIS!
Denna sommaren blir det verkligen inga överraskningar.
 
Det var varmt, men inte lika varmt som i stan där jag hörde att dom mätt upp 37.5 grader (usch).
Nej, vid stranden fläktade det helt perfekt så det var faktiskt inte ens jobbigt att vara där.
Det jag, Nybyggarna, Syster-Yster, Piff & Puff och Klokboken.
Sol och bad, inga nyheter där heller, jag och Syster-Yster försökte ta oss en bit längs kusten mot Klinte-hållet och gå i vattnet men det var lite väl mycket släke på stranden och stenar i havet, så vi kom inte jättelångt...
 
 
... men vi kom en liten bit i alla fall!
Ja, så där låg vi och umgicks och pratade allihopen från och till under dagen.

Sambon och gubbarna hade dock sin årliga Larsson-cup, dvs golftävling på förmiddagen.
Vi av det kvinnliga könet kunde bara inte fatta hur dumma dom kunde vara att genomföra detta i denna hettan!?
På inlandet i Gumbalde dessutom, fy tusan.
 
Idolen kom någongång efter lunch och kastade sig bara direkt i havet när han anlände.
Han orkade knappt prata med oss andra, det var mest "Fi fan, fi fan", förståligt.
Sambon, Kommissarien och Blixten från Åminne åkte hem och sambon blev jättedålig.
Han hade svettas så mycket så han hade nog rejäl vätskebrist, kvällen mådde han skit och var knappt med i matchen.
Han fick gå hem i förtid från "banketten" på kvällen, jag sa till honom, tyckte bara att det var fånigt att han satt där och pinade sig.

Att det blev cup igår var för att det var den dagen sambon var ledig, ja, men nästa år tror jag inte att dom är så korkade så dom faktiskt genomför tävlingen "bara för att".
Tror dom fattade det allihopen att det nog inte var så sunt.
Det var ju vad jag förstår sommarens varmaste dag igår, knäppgökar säger jag bara!
Idag mår sambon dock bra igen, vatten, resorb och ett natts vila har gjort susen.
 
DOCK måste jag tillägga att Blixten från Åminne efter att ha vilat en liten stund hemma satte sig på cykeln och CYKLADE ut till oss i Björkis!
WTF?
Vad är den karln gjord av?
Först en 18-håls runda i tok-hetta och sen cykla flera mil på det, han måste vara gjord av något annat än vi andra!
(uppenbarligen)
 
På stranden igår spanade vi också in min bloggkompis Ingrid från bloggen "Livet efter 70" (kan tyvärr inte länka här, men hennes blogg ligger till vänster under "länkar") och jag tänkte:
Nä, nu måste jag faktiskt gå fram och säga hej... så det gjorde jag!

Jag tyckte det var lite kul att gå fram och presentera mig och faktiskt träffa Ingrid "i verkligheten".
Jag menar man följer någons blogg i flera år och det känns på något sätt att man känner personen litegrann.
Det gör man ju kanske inte på djupet, men ändå, jag ville säga "Hej, här är jag, kul att träffa dig".
Himla trevligt med en liten pratstund och Ingrid var precis så gullig och trevlig som hon verkar i sin blogg.
Kul att äntligen få träffa dig Ingrid!
 
Nu har jag lite att ta tag i här, vi ses ikväll igen, då ska jag blogga om golfbanketten från gårdagskvällen.
Här...
 
 
... SNYGGA kusiner i triss!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Det var himla kul att träffa dig Madde, men jag vete rackr´n om jag känt igen dig. Jag är ju van att se dig, som du ser ut här på bloggen med utfällt hår, så jag är väldigt glad att du gav dig till känna. Och hade jag inte varit våt skulle du fått en kram av mig.

Ingrid

Svar: Hahaha, ja, håret hinner ju inte torka mellan alla femhundrafemtielva bad man tar i den här hettan, det är vått konstant.Nu vet du dock hur jag ser ut med både vått och torrt hår, och kanske vi ses ute i Björkis igen! KRAM Madde
Madde

2014-08-05 @ 12:04:46
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0