INGEN BESKRIVNING MED...

Dagen idag blev:
Rolig träning med Chifen på ett svalare Friskis!
Madde-PT piskade på och folk runt omkring undrade nog vad vi höll på med stundtals.
Det negativa var:
Någon snor Chifens solbrillor som vi bara lagt på en bänk, aldrig en tanke på att någon skulle sno dom när det var så lite folk där.
Men vad händer när vi kommer in:
Borta!
 
Jag ut i receptionen:
Inga brillor.
Alltså:
Stulna!

DOCK...
Eftersom det var så lite folk där så har jag faktiskt KOLL på vilka som var där och vilka som rört sig i omklädningsrummet.
Jag tänker minsann fråga dom kvinnorna som redan hunnit gå innan vi var klara (nästa gång jag ser dom), jag vet som sagt vilka som gick före oss och dom som var i omklädningsrummet när vi kom har jag redan dykt på.
 
Brillorna kostade inte en förmögenhet MEN faktum kvarstår:
Man snor inte andras egendom, även om nu dessa var lagda utanför skåpet för en kort stunds träning.
 
Efter ett litet ärende...
Ja, det var ju sol och varmt ute.
Jag kom hem och hade redan "Strand" klart som nästa mål, "ska´ru med eller inte" till sambon, tänkte:
Jag tar bussen till Tofta om inte han ska med ut.

Det skulle han, så vi drog till... INTE TOFTA... utan folktomma...
 
 
 
... Brissund!
 
Det blev ca 5 timmar där, varav en timme hade skyar, annars FINT.
Runt 16.30 såg man ut mot havet att det blev kolsvart ute på havet och faktiskt blixtrade långt, långt därute, men hos oss var det sol...
 
 
... och åskan verkade ligga som ett band ute på havet, men kom inte in till stranden och det blåste upp rejält.
Nu är middagen i magen, solen skiner ännu ute från och till, blev nog inget oväder här TROR jag.
Dags att ta sig till syrummet en stund, trots att jag har väldigt ont i nacken ikväll.
 
Fick mönstret på klänningen jag ska sy idag, alltså den där lätta finklänningen.
Bara ett problem:
Det var ju ingen BESKRIVNING med!
 
Inte så att jag förmodligen inte kan pussla ihop den ändå, men...
Man vill ändå ha "lite stolpar" att bara glutta på medans arbetet framskrider och speciellt när man syr ett plagg första gången, sen brukar det gå av sig själv gång två.
Inget med, jag måste kolla med leverantören och jag får sy första klänningen i lakanstyg för att vara på den säkra sidan vid första försöket.

Nu ska jag pyssla lite, vi ses senare.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0