Inte nöjd, mer nöjd, inte nöjd...

När jag vaknade vid 8-tiden var det strålande solsken och blå himmel, jag är sämre idag och ville bara dö när jag såg himlen utanför fönstret.
Jag somnade om.
 
När jag vaknade 09.30 var himlen kolsvart, det började ösregna och åskan gick i fjärran.
Jag kände mig MER NÖJD med läget, dåligt väder = helt okej att vara "dålli".
Det blev alvedon, minimalt med kaffe och frukost och nu sängläge igen.
Och då börjar SOLEN SKINA igen.
Nej, inte okej, jag är mindre nöjd med läget igen.
 
Vad hände igår då?

Ja, jag fyllde ju år och jag var ju risig.
Fårö blev inställt, det var dåligt väder på morgonkvisten, men det sprack ju upp till klarblå himmel lagom till att sambon dragit till skolan och jag gnisslade tänder TROTS att jag var hängig.

Klarade av att sticka och handla, det tog ca max 20 minuter, sen plockade jag bär och förberedde det mesta av maten inför kvällen.
 
Sen tog jag det lugnt, var till och med ute en stund i bersån i solen, inte länge, kanske en timme bara.
Kände att det bara tilltog i kroppen, fan inte bra.
Lagade mat.
Vi åt mat allihopen vid 17 och sen däckade jag totalt.
Det var alvedon och soffläge resten av kvällen, vi såg film ihop med morsan och sen:
Ont-ont-ont i hela kroppen.

Och i DET läget är jag nu.
Jag tog mig som sagt upp här, men har lagt mig igen, kroppen orkar inte ens vara uppe.
Toppen.
Men det är bara att gilla läget, jag håller mig i sängen så det kan bli Fårö i nästa vecka istället.
Inte SÅ KUL födelsedag med andra ord, jag har haft roligare om jag säger så.

Vi ses senare, tack och hej från sjukstugan.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0