Nästan polaris-vatten... eller inte...

Klockan är 18.30 och IDAG...
Är jag grymt avslappnad!
 
Ja, nu har jag tagit det lugnt sen i onsdags och kroppen har börjat varva ner, det var behövligt.
Ikväll kände jag dessutom att jag skiter i hundpromenaden för det tar tid.
Då hade jag inte varit hemma förrens 20 ca, sen dusch och sen mat och då är klockan 21 och så ska man varva ner och somnar jättesent igen.
Nej, idag fick det vara.
 
Jag kände bara att jag tar en dusch direkt när jag kommer från playan, gjort ett mönster till en lampa, har ätit och nu:
Tv hela kvällen!
Inget jag ägnat mig åt på månader en hel kväll, ser faktiskt fram emot det.
Jag menar imorgon är det lördag och vem vet, kanske man traskar ut en sväng på kvällen med någon.
Söndag börjar medeltidsveckan, blir säkert en kvällsronda då också.
Och imorgonbitti skall jag gå upp tidigt innan stranden och fixa lite med lampan igen innan stranden.
Jag behöver denna kvällen.
 
Dagen har tillbringats på Björkis, vindigt men det var bara skönt...
Tyckte jag.
Jag satt på "gräshyllan" ovanför stranden och hade brassen och filten i lä, fast när man satt i brassen blåste det lagom.
Sen en filt i blåsten där man kunde ligga när man var överhettad.
PERFEKT.
 
Piff & Puff gnällde dock hela dagen på att det blåste och "Dom frös".
Då ska ni veta att det även låg folk på själva stranden, så det var varma vindar.
Både jag och Nybyggarkussen sa upprepade gånger till dom att flytta på sig och isåfall sätta sig i lä.
Men ICKE DÅ.
Gnällspikarna bara fortsatte.
"Kallt" i vattnet var det också.
25 grader, på det djupa, jooooooo verkligen...
Jättekallt.
Nästan polaris-vatten.

Tillslut orkade jag inte höra på gnället utan pluggade in mobilen och lyssnade på sommarprataren och lite podar.

Något som INTE var ett blåsigt ställe var i alla fall i vanlig ordning Friskis & Svettis klockan 09.00 idag!
Dra mig baklänges, fyyyyy fan!
Dock har vi börjat gå en halvtimme tidigare för att slippa alla svettgubbar och få snabb tillgång till alla maskiner, men stackars jävlar som tränar där säger jag bara.
Gud som folk svettades, det rann om varenda kotte.

Det var 30 grader där idag upplyste en av killarna mig där, det är ju bara inte klokt!
Dessutom berättade äldre herre som tränar där att DET FINNS tydligen air condition i hela Flexhuset.
Men ägarna, "Harry Carlsson", sätter inte på det för det är för många lediga lokaler så det skulle kosta för mycket tycker dom att sätta på AC:n och svalka ner bygget.
Jaha, jag som till och med skrivit ett anonymt klagomål (eftersom jag inte tränar där personligen) angående hettan i lokalen.
Och klagat lite i receptionen, ifrågasatt frånvaron av AC.

Jag hade en mycket-mycket tunn blus och mina animalprint byxor, jag var klibbig hela jag när vi kom ut i "svalkan" på 25 grader och återigen:
Jag bara går mellan maskinerna, tränar ju inte.
Jag sa till Chifen att om det är 30 grader (ute) på tisdag när vi ska dit igen, då blir det ingen träning.
Då kommer det förmodligen vara 35 där inne och det är inte hälsosamt att träna i sådan värme, Chifen höll med.
Fortsättning följer.

Nu ska jag chilla.
Kanske unna mig lite godis?
Vi ses imorgon igen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0