GOD JUL!!!!

Så var det julafton igen...
Min 43:dje.

Solen skiner, det obligatoriska "jag-bakar-alltid-vördbrödet-på-julafton" står på jäsning...
 
 
... och jag TROR det jäser bra.
Det är bara att hålla tummarna så det inte blir så att man måste kasta sig iväg och köpa köpebröd för DET vill jag verkligen inte ha.
Jag skall kolla om en liten stund... nu kanske vore bra...?
Återkommer om två sekunder....

... och det var för en och en halv timme sedan.
Degen hade inte jäst, det blev en ny deg satt och DEN gör som en dag ska:
Jäser.
 
Nu måste jag hoppa i duschen, vi ses senare och så vill jag tillsist bara säga (mitt i brödpaniken):
Jag önskar er en god och fröjdefull jul...
 
 
.. ihop med både Milou, Leo, sambon, sonen och morsan!
 
Ta hand om vandra och ge era barn en vit julafton.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0