Hade jag en älskare i köket...?

Hej Bullen!
Jag är en tant på 43 vårar som har en liten fråga:
Vart tar dagarna vägen?

Ja, tycker knappt jag hinner blinka så är dagen över, det går så himla fort.
 
Så var alla julklapparna klara!
Hur skönt var inte det på en skala från 1 -10?
En klar 11:a om ni frågar mig, dock kommer ju en av mammas göras EFTER själva julafton men jag kan inte göra den förrens hon har gjort sitt val.
Jag bestämde mig för att göra ALLT idag när jag ändå inte hade något som jagade mig här hemma.

Jag kan ju skriva om just mammas ena present här för mamma läser ju ändå inte min blogg så det gör inget.

Hennes ena present skall bli en sådan där a-formad tunika som jag sytt... till mig själv... och så...
I alla fall, hon ÄLSKAR dom där jäkla tunikorna och vill ena dagen ha en blå, sedan en vit, en gammelrosa och nu senast den där röda jag sydde och ja...
Vilken färg jag än trollar fram så vill hon ha en sådan.

Ja, då är väl julklappen rätt självklar, eller hur?
Men...
Det är ju lite svårt att veta vilken färg hon vill ha med så många förälskelser under veckorna som gått.

Sambon kom hem när jag var på sluttampen av inslagningen, han var tidig, och jag ropade att han fick apselut inte komma ut i köket eller ens i närheten av serveringsrummet.
Han lät så himla arg och misstänksam först, precis som om han misstänkte att jag gömde en älskare i köket eller nå´tt som jag skulle smuggla ut igenom köksdörren medans han var i vardagsrummet.
Pfff...
Nej, riktigt SÅ SPÄNNANDE var det inte, det var bara julklappar liksom.
 
Inte att han sa något, men man hörde på hans "VARFÖR DÅ?????" i den där arga tonen att han fattade inte varför kök och serveringsrum var strikt förbjudet.
"DÄRFÖR!!!!!"
Replikerade jag i lika arg ton, "KOM INTE HIT, säger jag".
"VAFÖR INTE????", fick jag tillbaka.
"Men va fan tror du?"
... sa jag.

DÅ ramlade väl poletten ner på skånepågen och ett lättat:
"Eeeh, jahaaaaa..." kom i en mycket trevligare och mildre ton ton.
(men hållå liksom)
 
Och nu skall gubben ha datorn.
Jag har pysslat hela dagen och ni är jag framför tv´n med virkningen, vi ses imorgon igen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0