Jag älskade den...

Upp sedan ett tag och jag står och tittar mot olika väderstreck ifrån lägenheten.
Det ser rätt stabilt ut om man inte tittar ut mot havet för där är det blåsvart.
Fast jag tror det är stabilt om jag ger mig ut snarast i alla fall.
 
Dock blåser det idag och det är inte lite.
Jag kände bara när jag gick ut och hämtade tidningen att "här var det ingen varm vind direkt"!
Jag känner i lägenheten att det är kyligt och det viner runt husknuten.
Jag ser på flaggorna runt om att dom står som i givakt mot norr, så då blir det väl att gå längs havet med vinden i ryggen och igenom stan hem...
Men åh... jag har ingen lust idag.
 
Så såg vi film igår, lite MOT sambons vilja såg vi Woody Allens nya...
 
 
... som han sedan blev överbevisad att den faktiskt VAR BRA!
 
För det var den.
En riktigt myspys fim med feelgood feeling där Colin Firth spelar sin bästa roll på år och dar.

Colin spelar en berömd och stor trollkarl som är en riktig pessimist och skeptiker ut i fingerspetsarna som har som hobby att avslöja medier och spådamer.
När han så blir uppsökt av en av sina bästa vänner (som också är trollkarl) som ber honom följa med honom till södra Frankrike och avslöja ett medium som vännen själv påstår är äkta för vännen har inte kunnat avslöja henne själv...
Ja, då kan inte Colin/Stanley motstå frestelsen att åka dit och avslöja en liten flicksnärta !

Där har ni intrigen, gjord med småfnissig humor som får en att må gott och ja...
Sen måste jag bara nämna scenografin.

Eh... södra Framkrike i början på 20-talet... oj.
Vilket jobb dom har gjort.
Man skule inte för en sekund tro att den är gjord i nutid och vissa epoker ligger en bara varmare om hjärtat än andra.
Som visa av er redan vet så är detta min favoritepok så det kan ju inte direkt komma som en överraskning att jag kommer säga att jag ÄLSKAR både vyer och bildspråk...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag skulle kunna visa filmen ruta för ruta typ, sen får vi ju inte glömma dom underbara kläderna heller...
 
 
 
Ja, jag kan inte annt än att ge denna film FEM STJÄRNOR av fem möjliga.

Jag älskade den, kanske slutet blev lite väl kort men det kan man förbise när man får se allt detta vackra samt Colin Firth´s mycket torra och bitska engelska humor, fast egentligen är det väl Woody´s amerikanska humor levererat av en engelsman.
 
Nu skall vi ge oss iväg ut och gå innan det faktiskt blir dåligt väder.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0