Jag hittade inte något snyggt...

Dagen startade med handel...
 
 
... strumpbyxor och värdinnepresent till julafton samt en liten julklapp till mig själv för 49 kr på "Garag1"...
 
 
... en liten burk att förvara sina snören lite snyggt i (som matchade kökets färger såklart), ja, det kunde jag väl vara värd?
 
På det kom jag hem här och bakade saffransscones, årets första faktiskt, tände lite ljus och hade lite go´fika med hundbästisen!
Det blev en liten pratstund och nu...
Skall jag koka en liten laddning av 7-minuterskolan, finkolan tar jag imorgon!
 
När jag så var på stan kunde jag konstatera EN sak:
Det finns inga snygga kläder, eller i alla fall inga kläder jag vill ha!

Jag skall erkänna att jag tänkte unna mig en köpt NY (billig) klänning till julafton eftersom jag inte hunnit sy den lila klart som jag hade tänkt att ha.
Jag gick på Indiska, HM, Kapp Ahl, Lindex och Åhlens och väldigt snabbt skummade jag igenom deras kläder och NADA föll mig i smaken.

Det fann inte en enda klänning som var snygg, det var bara tråkiga färger och asfula klänningar och jag tänkte:
Kanske jag hinner sy något av mina fina tyger och mönster hemma men nej...
Jag vill inte stressa nu när jag ändå gjort upp både ett bakschema och koka kolaschema samt att jag vill ut och gå långpromenad med Milou imorgon, hon blir ju själv hemma hela julaftonen.
Jag får ta något "gammalt" jag har i garderoben helt enkelt.
Dock var jag glad, där sparade jag pengar och bättre att jag syr mig något snyggt till nyårsafton istället!
 
Nu kola, vi ses senare.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0