Lättjans dagar är över...

Tar en paus och bloggar, lättjans dagar är över typ...
 
Närt jag kom hem här efter att jag hade gjort en massa ärenden på stan fick jag börja med att vädra ut all värme i lägenheten så fort killarna försvunnit.
Det luktade manssvett i HELA LÄGENHETEN.
Alltså nästan som på-ett-gym-varning-svett.
Vad dom gjort vet inte jag, men ofräscht var ordet för dagen, mycket ofräscht till och med.
 
Jag har varit i farten sedan tidigt imorse och nu fick jag en liten dipp...
 
Jag har värk idag (helt otippat) och det är värstvärken.
Har ändå gjort allt som behövdes göras men vad jag behövt EGENTLIGEN hade varit en långpromenad med hunden utan "bördor".
Dock, behöver det handlas och springas så får man väl göra det då och bland annat så bytte jag en av mina julklappar till en större storlek...
 
 
... och jag är SÅ GLAD!!!
 
Ett par nya och äkta, gotländska fårullstofflor!!!!
(fick dom av sambon)
Fy fasen vilken lyx och fy fasen vad varma dom är.
 
Mina andra var rejält på upphällningen, hål överallt och ingen ull kvar i botten på tofflorna, dom värmde inte ett smack.
Nu har jag ett par som både värmer och är hela och vackra, jag älskar dom.
 Och när vi ändå är inne på ämnet värme så var jag på ÖB och handlade hushållsgrejer men även...
 
 
... en ny värmefläkt så jag kan vistas i syrummet igen.
 
Inget element eller värmekälla finns där inne och är det snö och minusgrader ute så är det omöjligt att vara där inne.
Köpte ju en ny fläkt i våras som pajade bara för någon vecka sedan, hade inget sparat kvitto så det var bara att köpa en ny.
Nu kostade den bara 99 kr så det var ingen förmögenhet men denna gången skall jag vara ordentlig (som jag alltid annars är) och spara kvittot ifall den här också pajar.
 
Nu skall jag fortsätta med lite pyssel och så ses vi senare.
 
P.s. Fick inte till någon bättre bild på halsbandet jag gjorde men jag tog en i dagsljus i alla fall...
 
 
... D.s.
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0