Lite tjorvig...

God förmiddag!

Dagen är klar:
1. Skära ut tyg och sy två sömmar.
2. Gå ut och gå... långt.
3. Sy LITE igen.
4. Virka framför tv´n.
 
Ja, det blev ingenting som hade med sömnad att göra igår, det blev bara virkning för hela slanten efter jag bloggat.
JÄTTESKÖNT, jag känner mig så avslappnad.
 
Efter 21 körde jag på med "Borgias" igen, avsnitt tre och fyra och jag måste säga:
Den är helt ok!
Ganska spännande för att handla om "en gammal påve" och hans familj faktiskt.
Intriger, älskarinnor, en massa mord och bisarra inslag.

Tex när en av kardinalerna som håller på och intrigerar mot Påven Borgias så flyr han till någon dement och döv gammal kung.
Det visar sig att den där kungen har ett rum där det är dukat till middag och runt det bordet sitter hans gamla fiender som han dödat och stoppat upp.
Kungen brukade roa sig med att sitta där och äta middag med dönickarna.
Eh... ja... så som ni förstår, det är inte bara kostymdrama och långdragen dialog, nej, den är lite bra faktiskt.
Som sagt, här har man något att se på helgerna när man är själv.
 
Av stormen märkte jag inte ett smack.
Det måste väl ha börjat storma ordentligt efter att jag somnat runt 00-tiden.
När jag vaknade tidigt imorse, ja, det var väl lite blåsigt...?
 
Så hoppar jag raskt till gårdagskvällen innan jag måste runda av här.
Jag hade gjort rostade rotgrönsaker i ugn till middagsmaten här igår.
Potatis, kålrot, morot, palsternacka och något rot till som jag inte kommer ihåg nu, lägg sedan till mycket vitlök i maten.
 
Det var JÄTTEGOTT så det var inte det, men...
Alla dom där rotsakerna och vitlöken gjorde att min mage blev så att säga:
Lite tjorvig.
När jag sedan tog min lilla mjölkdrink med banan och hallon och den är ju lite "fluffig" eftersom det blir mycket luft när man kör den i en shaker...
Ja, resten kan ni väl fundera ut själva.
 
Magen vart som en ballong och lite värre än bara "tjorvig".
Idag är det bättre, jag får försöka "gå av mig lite luft" senare när vi skall gå våran hundpromenad.
Jobbigt läge.
 
Dags att börja min dag, vi ses ikväll igen, ha en bra lördag.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0