Påbörjad halsduksluva...

Jag fick ett ryck att fräscha till den där lilla hunden vi har...
 
 
... för hon har verkligen doftat "hund" och gammal snusk.
 
Och är det något jag INTE gillar så är det gammal snuskig hunddoft samt när man tar på hundar och får en sådan där fet päls på handen, irk.
Nej, en hund ska dofta nyponros och vara len i pälsen och nu...
Är i alla fall Milou det!


Milou och andra sidan var ju mindre glad som ni kanske ser...?
Hon önskade nog att hon var uppfostrad av en flock vargar och inte uppfostrats av "Petimeter-matte".
Nåja, nu bor hon med mig så....
Hon har inget val.
 
Sen satte jag igång med halsduksluvan...
 
 
... och insåg att den var enligt min åsikt alldeles FÖR KORT.
 
Jag började med fodret (fleecen) och det foick jag förlänga med 35 cm för att bli nöjd...
 
 
... och jag fick sy den i bitar, men OK jag blev nöjd.
 
Detta är bara fleecefodret nu då...
 
 
 
 
Sen hann jag inte mer för jag blev för trött, dessutom vill jag inte klippa i pälstyg när jag inte ser ordentligt.
Man måste ju hålla bort pälshåren när man skär och då vill jag gärna se ordenligt.
Det får bli imorgon.

Ja, det var min dag, ÄNTLIGEN är jag uppe ur sängen och GÖR NÅGOT!
Vi ses imorgon igen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0