Ett hål...

Så skulle jag starta upp en liten julklapp...
Då räckte varken tyg som räckte eller tråd.
Eller rättare sagt jag hade ingen tråd alls som matchade.
 
Jag får tänka om i fråga om julklappen, och istället satte jag igång med...
 
 
 
 
 
... den där vardagskoftan i velour till mig själv.
 
Allt gick finfint tills jag upptäckte att jag gjort en av instickningarna lite för lång...
 
 
Så jag bestämmer mig för att sprätta och att rätta till.
Att jag bestämmer mig för att göra det redan ikväll är för att tyget troligtvis blir förstört annars tills imorgon.

Men...
Detta var ett DUMT JÄVLA BESLUT kan jag meddela!
 
Jag lyckas fasta i en av tygtrådarna och får upp ett LITET HÅL.
Såklart.
Såklart, såklart, såklart, såååååååklart.
Jag vet ännu inte om jag kan sy microskopiskt fint på baksidan av tyget imorgon när det är ljust för att rädda koftan.
Vi får väl se.
Men hade jag å andra sidan väntat tills imorgon hade det blivit fult i tyget där jag sytt och sprättat, men nu blev det ju ett hål istället.
TOPPEN, toppen och åter toppen.
 
Detta får väl bli en hemmakofta som dom första nästan alltid blir, och så får jag göra en ny till snyggkofta.
Återkommer lite senare.
Suck.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0