Han tvingas vara uppe och se film... tydligen...

God morgon!
Uppe med tuppen och snart promenad till jobbet.
 
Bakslag på helgen igår...
Sonen ringde och meddelade att han INTE kommer förrens på söndagkväll.
Orsak:
FOTBOLLSCUP!
Ja, och då anser han att det är bättre att vara kvar med samåkningar och annat, att vara hos pappa.
Varför ringer inte pappa och tar den här diskussionen med mig, undrar jag då?
"Därför att JAG bestämmer det här, inte han eller du!"
... fick jag till svar.
(Hej-son-snart-14)
Jaså.
 
Det var ord och inga visor det till den försmådda modern.
 
Och visst, praktiskt som Madde förstår honom om han ska samåka med bästisen i kvarteret vid pappa, men som MAMMA...
Nä, då förstår jag det inte alls.
Jag längtar ju efter honom 
 
Efter het debatt med sin mor/dvs mig, kom vi så överrens om att han då skulle komma på söndagkväll och stanna till nästa fredag hos mig och dra till sin pappa på lördagen.
SUCK, ja, tonåringen har lämnat sin mamma i sticket.
Jag blir all alone utan mitt lilla barn tonåringen.
 
Rolig kuriosa i sammanhanget var när han även sa:
"Alltså jag vet hur du är, du vill bara tvinga mig att vi ska se film ihop och så kommer jag aldrig i säng och då blir jag trött när jag ska upp och spela fotboll!"
 
Eh, ja, det är ju VERKLIGEN så att jag brukar TVINGA sonen till sådana aktiviteter.
Not.
Snarare är det väl undertecknad börjar krokna (oftast) rätt tidigt och så kommer sonen och undrar runt 21-22-tiden:
Kan vi inte gå och hyra en film?
Cheesus, nattsuddaren sonen har talat!
Nä, men inget argument är väl dåligt när man ska förklara för sin mamma varför man inte kan komma förrens på söndag.
Jag får väl försöka härda ut.
 
Nu ska jag hoppa i duschen, vi ses imorgon igen efter jobbet.
Ha en bra dag alla glada!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0