Kräksjukan,,,?

Igår blev det inte riktigt som det var tänkt...
 
Ösregn precis när jag skulle till jobbet.
Behövde skjuts och gick ner till mamma för jag hade hört att hon stökade runt där nere och var vaken...
Då låg hon och KRÄKTES!
 
Uäh!!!!
Fort bort från hennes (som jag trodde då) PESTSMITTADE lägenhet.
Trodde hon åkt på kräksjukan och ville inte få på mig en endaste bacill, jag har varit sjuk så det räcker och nu har jag VERKLIGEN INTE RÅD att vara sjuk igen.
 
Vad i hela friden skulle jag göra med hunden då?
Kräksjuk morsa och sambon som skulle jobba tidigt?
Milou fick följa med till jobbet!
Helt oplanerat, men ändå efter önskemål från Chifen dagen innan då jag sa "Nej" pga tassen.
Nu fick hon då följa med i alla fall.
 
Sambon fick gå upp och köra för nu var det STOR PACKNING + hund+ ösregn = ingen bra kombo.
Kom till jobbet och Milou var i extas, hon bara älskar Chifen och så var det mysdag på hög nivå med ben-present och hundgodis.
 
När jag pratade med min kära mor lite senare på dagen var hon helt plötsligt:
Frisk som en nötkärna!
Vad hände med:
Spy som en gris?
Svar:
Migränanfall under natten och morgontimmarna.
Okidoki!
 
Förstår dock inte det där att min mamma som aldrig haft ett migränanfall i hela sitt liv, har börjat fått det efter 70.
Jag bara hoppas att sånt inte går i arv, har haft det en enda gång i mitt liv under ett mycket pressat läge i mitt liv och då hamnade jag på aktuten och trodde att jag fått en hjärntumör.
Det var bland det värsta jag varit med om, men det var den enda gången det.
Så mamma hade i alla fall inte kräksjukan, PIJU, det smittar ju som en löpeld och jag kan garantera att om hon haft det...
Då hade jag legat idag!
BERGIS.
 
Sen jag var i Stockholm i september, eller var det oktober?
Kommer inte ihåg, ja i alla fall, sedan dess har jag inte öppnat en bok.
Jag köpte ju Knausgårds 5:a som jag läste halva av under resan upp och ner, sen har jag inte rört den.
Jag har haft annat att göra, jag köpte ju nya symaskiner... typ...
Läsning, jag som annars plöjer som en bulldozer igenom bokflödet, har inte haft tid helt enkelt.
 
Men så såg jag i pocketboksutbudet i mataffären...
 
 
... Kristian Gidlunds "I kroppen min" och blev sugen.
DEN ska jag ha tänkte jag, och ha liggande tills jag har tid att läsa igen.
Dock ska jag såklart läsa klart Knausgård först, sen Kristian.
 
Har inte läst hela hans kamp på hans blogg, bara något sporadiskt, men hörde hans sommarprat (i efterhand på datorn) och det var starkt.
Alltså vill jag läsa boken också.
 
Kom hem nu och frukosten är i magen, känner att det nog kommer bli systuga och lite pyssel.
Milous tass ser till min förvåning MYCKET bra ut.
Det har läkt supersnabbt. det måste vara väldigt gott läkkött i den lilla tassen.
Kanske det blir en promenad med linda på senare, tror inte det är någon fara nu faktiskt,
 
Vi ses senare, ha en bra dag!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0