När lilla husmor rör om i grytan...

 
 
 
 
I hemmets lugna vrå ägnar sig husmor åt stickning och på spisen puttrar kvällsvarden...
 
 
... och lilla husmor lägger så stickningen åt sidan och rör om i grytan på spisen så inte maten bränns vid.
 
Vad har hänt för kvinnas frigörelse från mannen och hemmet dom senaste 1000 åren...?
Svar:
Inte ett smack!
Känns som det sitter i våra kvinnliga gener att "leka hus" på samma sätt som kvinnan gjort från början till dags datum.
 
Har haft en toppendag med Lilla Sunshine!
Denna ungen är så jäkla rolig och har bjudit på många goa skratt under eftermiddagen så det är inte klokt, bla i en låååång utläggning om att skolan suger (inte hennes ordval dock) och att där får man bara sitta still, ha tråkigt och hålla på och skriva å skriva å skriva.
Det värsta av allt, ja, det var ju att man måste sitta still såklart.
 
Sen tyckte hon att koj-hemmet saknade en spis och undrade om jag inte hade en sådan uppe på vinden bland alla andra gamla leksaker...?
Nej, det hade jag ju tyvärr inte, men en kartong och spritpenna hade jag ju och VIPS...
Så hade jag ritat oss en liten spis!
Man har väl varit med förr vettja 
 
Ja, som sagt, det har varit en kanondag med ett jättelyft för humöret ihop med Lilla Sunshine.
När vi lämnat av Lilla S hemma hade sonen kommit i boet och vi åt kvällsmat ihop.
Hundbästisen kom hit och vi såg...
 
 
... The Heat och den var faktiskt helt okej!

Vi hade inte mycket att välja på hos Shell för det var väldigt urplockat.
Tycker inte sandra Bullock har gjort något bra sen... kommer inte ens ihåg.
Men denna var kul.
Lite väl jobbig i början för det var lite väl mycket "fuck-fuck-fuck-snack", men den tog sig.
Något att se om man har en tråkig kväll.
 
 
Ja, det var min dag det.
Bra skit liksom, jag är himla nöjd och nu sitter jag och sonen och ser på en film på 4:an.
Snart läggdags, jag är jäääääättetrött.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0