Nästan klar...

Då var jag tillbaka i soffan igen och det kunde ju ha börjat bättre med min sy-meditation!
 
Alltså idag bestämde jag mig för att göra klart BARA t-shirten till mig själv, jag var på gott humör och sen gick det åt pipsvängen direkt.
Jag fick inte in rätt inställning på cover/täcksömmen!
 
 
Men för i... h--vete!
 
Det där med att få in dom rätta stygnen är ett JÄVLA rattande och sjusterande hit och dit för att få till sömmen och jag är ju rätt ovan.
Det är inte bara att gå på standardinställningarna utan man måste testa sig fram på fem olika rattar hit och dit PLUS extra sjustering på en skruv och en grej till uppepå maskinen.
Det blev en HEL DEL SPILLTRIKÅ innan jag fick till sömmen på armen...
 
 
... och tillslut blev det ändå ganska bra.

Med betoningen på "ganska", jag vart inte HELT nöjd med sömmen men den blev ganska elastisk i alla fall.
Och eftersom själva sömnaden blev försenad pga söm-obeslutsamhet blev jag klar med allt förutom...
 
 
... sömmen längst ner.
Den är overlockad men inte upplagd, det blir det första jag gör imorgonbitti efter frukosten, S
EN ÄR DEN KLAR att användas av den mycket IVRIGA sömmerskan!

Och jag kan bara säga som jag sa om den förra:
Jag älskar tröjmodellen och jag älskar detta tyget!
Förlåt att jag tjatar, men den blev så söt.
Molntröja...
TROTS att jag är 43 och borde vara med sofistikerad kanske...?
Men inte jag inte, jag är som en påse "Gott & Blandat" 
 
Så kom en av mina arbetskompisar kom förbi på en fika och snackstund, jag tycker det känns så konstigt att vi snart ska skiljas åt jobbmässigt.
Men jag tror inte vi kommer släppa varandra ändå.
Ja, här satt vi och bara va över en kopp kaffe... liksom.
 
Och med posten idag kom alla mina mönster redan!!!!
Tog bara 1 ½ dag, helt otroligt, jag är så förvånad.
I alla fall, mönstren kom OCH jag satt och matchade ihop nya Stoff & Stil-tyger i huvudet.
Jag har sååååå mycket snygga mönster och så mycket snygga tyger redan, men mycket vill ha mer...
I alla fall i trikåtyger.
Gah!
 
Känner mig peppad som fan av olika anledningar och det har varit en bra dag.
Meditationen i arbetsrummet har funkat trots söm-trixandet och jag har blivit på gott humör!
Vi ses lite senare igen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0