Nojig...

God morgon!
 
Vaknar och känner mig stressad efter frukost och morgonfixet.
????
Varför då?????
Jag har ingenting planerat mer än att fixa mat/slät soppa ikväll till min bästis.
Han kan ju inte ens äta efterrätt.
Jag har INGET
Handla lite, men det gör jag i ett naffs.
 
Men när jag gick här och plockade förut och kände den där oidetifierbara känslan av stress kom jag på det...
Just det ja, Kommunal.
Neeeeeeeej.
 
Jag blev nämligen HELSTRESSAD över en sak som jag upptäckte igår.
Kan vara det som ligger kvar och gnager, och detta kan jag inte fixa eller kolla förrens på måndag.
Jag tror dock inte att det egentligen är något problem, för man brukar få papper rätt snabbt om man missar eller schabblar med något så...
Jag tror bara det är en "stressad höna av en fjäder"!
 
I alla fall, jag sitter här och ska betala mina räkningar och ser helt plötsligt att bankgironumret till Kommunal som jag fortfarande får "på papper" (av någon anledning) inte stämmer med det bankgironummer jag betalat in till varje månad.
Jag ser att på dom nya inbetalningskorten står det 5714-6565 och det jag betalat in till står det 5714-och andra siffror (kommer inte ihåg).
 
"Va fan....????"
... tänker jag, som aldrig tittar på bankgironumret varje månad, utan jag bara ser "Kommunal Öst" i min radda av namn att betala in till...
Och så betalar man ju samma summa varje månad.
Det mesta har jag iofs elektroniskt (eller vad det heter) så det går av sig själv, men DENNA räkning har jag då inte det.
 
Kastar mig på telefonen för att ringa Kommunal och kolla, då hade dom bara telefontid till 12 igår och detta var vid 15.30 ca.
Ja, visst är det ju samma "förnummer" på 5714, så till Kommunal NÅGONSTANS har det väl kommit, men ändå.
Och det syns ju på banken att jag betalat in varje månad.

Men...
Jag har en månad kvar tills jag blir uppsagd, jag har INTE lust att hålla på och jiddra med någon a-kassa att dom inte har fått några betalningar på "år och dar" för att jag inte tittat på något bankgironummer utan bara kört på.
Gud, man kan bli nojig för mindre, jag fick jätteont i nacken av stress igår.
Och så idag också när jag kom på det förut.
 
Bara att härda ut, måndag morgon hänger jag i världens längsta telefonkö till Kommunal och förmodligen får ett lugnande besked.
Eller inte.
Då får jag väl tackla det då.
 
Nu ska jag ta och gå och handla mina små prylar på Ica, hem och hämta vovven och sen ut och gå låååååååångt.
Vi ses senare!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0