Skam på torra land...

Lång lördag här i soffan...
Men jag har varit tvungen, nacken har inte tillåtit annat.
Det blev en dusch, rena myskläder och sen har jag har sett på filmer, tv i övrigt, skummat igenom virkböcker och bara lidit ut dagen i största allmänhet.
Not my cup of tea, men imorgon blir det jobbdag igen så jag har varit tvungen.
Nu har det ändå gått fort klockan är 21.00 så snart är det ändå läggdags, alltid något.
 
Så lämnar vi mitt egna universum och tittar ut mot världen, Gotlandsvärlden närmare bestämt.
Vad säger vi om förvaltningschefernas och den bäst betalda regionanställdas TOPPLÖNER?
Jag vet direkt vad jag säger i alla fall:
SKAM PÅ TORRA LAND!!!!
 
Är någon förvånad varför det inte finns pengar till snöröjning, lärarlöner, vårdpersonallöner med mera när vi tex har en ny chef som ska få plocka ut 127 000 i månaden.
HUNDRATJUGOSJU TUSEN KRONOR.
För att...
Rädda hela jordens befolkning?
Stötta och hjälpa hemlösa i hela landet?
Bombröjare i Toftaganistan?

Nehej då, han ska bara vara regiondirektör!
Han blir den tredje bäst betalda i landet på en ö som varken har jobb till sina öbor eller SKÄLIGA LÖNER för dom som ens har jobb.
Skam, skam, skam, säger jag bara, fy fan vad det sticker i ögonen på en sån som mig.
Anders Borg, veriges finansminister tjänar tydligen 6000 kr MINDRE än våran nye regionchef.
Och Reinfeldt tjänar bara några tusen mer.

Står detta i proportion till det arbete han ska utföra?
Svar NEJ, det tycker jag inte.
Jag vet inte alla hans kommande arbetsuppgifter det ska jag villigt erkänna, men om han nu inte ska driva runt hela Sveriges rike runt så tycker jag inte han ska ha 127 000 i månaden.
Inte en sportslig.
Jag tycker det är skamligt att ha röstat för en socialdemokratisk ledning som tillåter detta.
Inte för att jag tror att en "allians" hade varit bättre MEN...
Man kunde ju ha hoppats på en yngre förmåga vid rodret än Åke "Den bedrövlige" Svensson som kapten.

Jag röstade för Hanna Westrén...
Men vi fick Åke.
Och jag säger bara SKAM Åke för att ni har godkänt denna superlön till en säkert kvalificerad man i "snart pensionsålder".
 
Övriga löner på dom högst betalda regionanställda är även dom skamlösa.
Dom högsta inom sjukvården ger alla oss gotlänningar svaret på varför öns sjukvård sjunker sakta ner i havet som ett Gotland utan Tjelvars eld.
Vi är på väg...
Sakta men säkert... neråt i havet...
Nattinatti.
 

Av regionens totalt 6000 anställda finns det 165 tjänstemän som tjänar 50 000 kronor eller mer. Många är läkare och sjukvårdsdirektören Maria Dalemar är tvåa i lönelistan med 99 000 kronor i månaden.

– Bakom siffrorna döljer sig en läkarbrist. Det är en stor grupp som är läkare, i annat fall är det chefer som ligger så här högt, säger personaldirektören Elisabeth Borg till Gotlands Allehanda.

Så mycket tjänar förvaltningscheferna:

Maria Dalemar, sjukvårdsdirektör, 99 000 kr

Per Lindskog, tf. regiondirektör, 96 300 kr

Ethel Forsberg, samhällsbyggnadsdirektör, 79 700 kr

Patric Ramberg, teknisk direktör, 77 500 kr

Ann-Chatrin Norrevik, avgående skoldirektör, 73 100 kr

Marica Gardell, socialdirektör, 70 000 kr

Anders Joby, servicedirektör, 68 200 kr

Maria Modig, chef för kultur- och fritidsförvaltningen, 63 200 kr

Topp tre bland de övriga regionanställda:

Arne Lundberg, verksamhetsområdeschef opererande specialiteter, 85 000 kr

Thomas Karte, verksamhetsområdeschef medicin, 84 500 kr

Lena Edwall, verksamhetsområdeschef, 82 000 kr

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0