Uppretade...

Hej-å-hå...
I´m back!
Om än jävligt tilltuffsad efter morgonen, återkommer till det men måste bara först skriva:
FY FASEN vilket UNDERBART VÄDER det varit idag!

Under förmiddag och fram till 14.30-någonting var jag ute, gjorde ärenden och promenerade låååångt, långt i det underbart vackra vädret.
Sol, blåsigt javisst, men inte så farligt så det var otrevligt.
Men SOL och ljust, detta kan man leva länge på, humöret stiger och man ser sommaren i sikte!
 
Och inte nog med det:
Man märker att det blivit ljusare!
På mindre än två veckor så har ljuset gått från:
Mörkt klockan 14.30 för till mörkt 15.45 i fredags eftermiddag (
PÅ TVÅ VECKOR, AMAZING!!!), ljuset kommer med stormsteg.
LOVELY, det kan göra den bäste deppare lycklig.
 
Så till det där med att vara tilltuffsad.
Ja, inte nog med att jag då redan hade ont i nacken efter provjobbande i förra veckan, idag, efter att det lagt sig något var det dags idag igen.

Idag var jag hos Dr. Martin för att jag behöver ha ett intyg inför framtiden.
Och när man är hos sin nackläkare då ska det böjas, sträckas, bändas, tryckas emot, tryckas ifrån och nerverna är så UPPRETADE just nu att jag är i stadiet att gärna vilja kapa huvud från nacke.
Det hade varit fantastiskt skönt att få göra det faktiskt.
Att få slippa nerverna som skickar dom där signalerna till hjärnan att "Nu är vi nervändar utdragna, nu kör vi igång hardcore, let´s goooooooooo..."
Och det gör dom, dom "goar på" så det står härliga till, jag är tacksam att det är några dagar ledigt så jag hinner återhämta mig värkmässigt innan jobb igen.
Bara att härda ut, bara att härda ut.
 
Så blev det en vinnare tillslut i halsduksmönster-beslutet...
 
 
Bara det att det ser MYCKET FINARE ut i verkligheten än på den här bilden.

Så här luddig och skräpig ser den inte ut "på riktigt" men kameran verkar ha plockat upp vartenda litet vitt ludd på det svarta.
Det ser som sagt mycket finare ut än på bilden i alla fall.
Dock ger det mig en tankeställare, kanske jag borde göra den i akrylgarn trots allt?
Ifall det "skräpar till sig" snabbt om jag virkar i dessa mohairgarn ihop...?
Hm, jag funderar ett tag på det innan jag fortsätter.
 
Nu ska jag snart se "Project Runway", det är ju varje månd- torsd och man blir ju överlycklig.
Favorit syprogrammet VARJE DAG, jag återkommer senare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0