Vart är tankeverksamheten...?

God morgon.
Det regnar ute.
Kommer bli kolgruva ute idag igen, gud så trist.
 
Har inte så himla mycket att tillföra världen nu så här på morgonkvisten...
Det står helt still.
Har läst tidningen och fick ingen reaktion i hjärnan på någon nyhet mer än att dst stod en artikel om någon man, Göran Wahlqvist, som hade tagit oss gotlänningar "till en givartopp".
Och jag tänkte:
Vem är han, honom har jag aldrig hört talas om, inte har HAN tagit mig till någon givartopp alla fall.
Det var typ det enda jag tänkte.

Kanske jag är lite efter, men jag vet aldrig vem någon är.
När mamma, släkt eller vänner ska skvallra om "någon i Visby/Gotland" och säger:

- Jamen du vem "den-å-den" som var gift med "den-å-den" som var kusin med...
- Nä...

Och då faller jämt deras koncept, för jag vet inte vem "den-å-den" är fastän jag kanske borde.
Så berättar dom sitt lilla skvaller ÄNDÅ...
Men eftersom jag vet ju inte vet vem verderbörande är, så skvallret blir rätt ointressant.
Både att berätta OCH lyssna på.
 
Samt att Gotlandsbåten inte fått igång sin bokning och då tänkte jag:
(Fnys)
Ja, då blev det kanske NÅGON reaktion trots allt då.

Nä, det är stendött i tanke- & reaktionsverksamheten så jag lämnar er med detta lilla korta inlägg.
Ni kommer se mig senare idag med förprogrammerade "bitare" och så återkommer jag i egen hög person med något annat imorgon...
När reaktionsförmågan har börjat fungera igen!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0