Velmaja...

Lite senare bloggande idag än vanligt.
Min vän/"lillasyster" som jag alltid kallar henne, kom förbi på morgonfika med tillhörande fruktsallad och vi har suttit här och bubblat i flera timmar.
Sen hade vi båda sällskap för handel på ÖB och nu sitter jag i soffan igen.
Nacken GLÖDER, så vet ni det också!
 
Så tittade jag lite nämare på den där virkade biten i akryl idag igen...
 
 
... och tänkte fortfarande "Nej" samt att jag tycker det ser för grovt ut.
Men när jag sen tog fram den andra virkade början på halsduken...
 
 
... då ändrade jag mig igen.
Den i mohair blir för skräpig och tuffsig med vita hår på det svarta, då föredrar jag det jag tycker ser för grovt ut.
Jaha, då var DET bestämt då!
(Hej tjejen som inte kunde bestämma sig, velmaja!)
 
Så såg jag nyheterna imorse, dom rapporterade om säkerheten runt OS i Sotji.
USA´s president varnar amerikanare att åka dit för att säkerheten verkar vara bristfällig och att det redan varnats för "någon muslimsk änka" vars man dödats av ryska soldater ska hämnas och köra självmordsbomberi.
 
USA har erbjutit sig att hjälpa till med säkerheten men Putin har såklart (idiotiskt nog) avböjt, alltså varnar USA sina medborgare att åka till OS.
Varnar vår statsminister svenskar att åka dit, eller har Bildt gjort det?
Inte vad jag har sett, men med tanke på Tjetjenien, Ukraina och gud vet vad mer som Putin krigat och hållit på emot...
Då vet man aldrig vem som får för sig att smälla av en bomb mitt bland alla besökare på en OS-arena!?
LÄSKIGT minst sagt.

Ännu mer skeptisk till säkerheten blev jag när dom visade upp en liten barack som tydligen var polisstation i Sotji.
Den såg ut som baracken Hedvig/Birgitta Andersson bodde i i programmet "Från A till Ö" med ugglan Helge på taket.
Enda skillnaden var att hennes baracka var grön och deras var gul och så saknade dom en uggla på taket.
Kanske hade behövts en uggla som spanat lite på taket hos polisen i Sotji trots allt?

Jag hade aldrig vågat åkt till ett sådant där stort sportevenemang, tänk bara på Boston marathon där dom där två bröderna smällde av två bomber från varsin ryggsäck.
Och det var ett evenemang UTAN HOTBILD, men ändå stor säkerhet omkring.
Fy fan, no way att jag hade åkt på detta OS och speciellt inte om det finns en hotbild.
 
Nu ska jag fixa lite kaffe, vi ses senare!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0