Vinnare...

Och vi har en vinnare...
 
 
Den nya, blivande halsduken kommer få detta mönster!
 
Detta prov ser kanske inte så roligt ut, för detta är i tjockt akrylgarn.
Jag ska virka i lite fluffigare mohair som fyller ut stolparna lite.
Jag byta färgkombinationen så det gräddvita garnet dominerar över det svarta.
Dessutom ska jag inte virka så det blir som på bilden, synliga färgbyten på sidorna för det blir ju jättefult.
Utan jag ska virka i mitt fall då, det gräddvita garnet ända in tills den andra svarta garnet ska bilda en mönsterrapport...
 
 
 ... så man slipper fula övergångar på sidorna.
 
Det blir i alla fall en LITE ROLIGARE halsduk, men inte vad jag ville sticka från början.
Det fick bli virkat trots allt!
 
Uppe med tuppen idag igen, vaknade dock inte av alarmet utan nacken.
Same-same som dom senaste dagarna, inte mycket att göra åt.
Jag måste sätta fart här, återkommer senare idag med vad jag gjort...
Idag ska jag nämligen testa på något nytt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0