Jag tackade katten...

Det här har varit en låååååååååååååååååååååång dag!
För att inte säga jävligt lång och nu är jag helt slut.
 
På väg till Chifen höll jag på att frysa ihjäl imorse, det var bara flax att jag slängt ner jackan i väskan för när jag öppnade balkongen mot vägen var det jätteskönt.
När jag dock cyklade iväg och kom till kyrkogården, då var jag redan DÄR nerkyld.
Hemvägen vart inte ett dugg bättre och jag cyklade i speedygonzales fart, det vill säga RAKETFART.
När jag kom hem fick jag sätta mig på balkongen och tina upp, det tog en stund.
 
Lite sömnad på det men jag har kört fast på min klänning så jag la ner, kände att jag inte hade tålamod idag utan gick ut och solade i trädgården.
Ganska skönt faktiskt efter gårdagens fest och dagens tidiga uppstigning.
 
Så kom Milou och bar något i munnen...
ÅH NEJ, kattskit!
 
Det var bara att slänga in hundfan i duschen och göra en helrenovering, vilket egentligen jag faktiskt tackade katten som skitit i trädgården (trot eller ej) nästan direkt för.
Jo, för jag hade ändå tänkt duscha och schamponera henne, hennes päls har blivit så där på gränsen till äckligt fet som jag hatar när hundar har.
Ni vet dom luktar för mycket hund och det blir som en liten fet hinna på pälsen som man får på sig när man klappar och gosar med hunden.
Jag tycker det är äckligt, som hundägare ska man ha en så fräsch hund som möjligt...
Det är i alla fall MIN ÅSIKT!
 
Nu på sommaren blir det dock mindre bad för man sätter ju på fästingmedel och det räcker väl en 7 veckor, och eftersom det kostar skjortan...
Mindre bad för Milou (vilket hon dock säkert är överlyckligt för) och mer "fett" i pälsen.
Nu har det dock inte varit så illa, men lite på gränsen som sagt för min fett-i-pälsen-toleransnivå och då hjälpte kattfan som skitit i trädgården mig lite på traven ändå...
För jag har dragit lite på dusch och schamponering (latmask).
Idag blev det dock gjort, samt übersnabb torkning i solen och borstning samt bortklippning av tovor på öronen.
Nu:
Milou = fräsch som en nyponros!
 
Så blev det en lånpromenad på det...
 
 
 
 
Och idag mötte vi en cavalier som hette Stella och var nästan lika liten som Milou.
Det händer ju inte ofta, dom brukar ju allt som oftast se ut som vandrande köttfärslimpor.

Stella vägde dock 6 kg mot Milous 5 kg, men såg "jämnbördig" ut storleksmässigt.
 
Stellas matte som dock älskade sin Stella tyckte Milou var JÄTTESÖT, oj så söt och näpen och fin.
Och både hon och henns man kunde inte sluta prata om Milou hörde jag när vi sagt "Hej då" och som Milous matte myste jag ju såklart lite extra mycket för jag tycker ju hon är finast och bäst i hela vida världen.
 
Nu har jag ätit det enda vettiga men orkat äta dagen efter festen:
Köpesallad och lite godis!
Nu ska jag försöka koppa in datorn och se "House of Cards", sambon jobbar, det är inte ett skit på tv och nu VILL JAG SE "HOC" efter flera dagars uppehåll.
Vi ses imorgon igen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0