Tidsslöseri = inte min grej...

God morgon!
 
Även om jag somnade rätt tidigt igår var det trögt att komma upp vid sju idag.
Känner mig seg, men uppe är jag och mycket har jag att göra i vanlig ordning.
 
Jag ska starta dagen här på förmiddagen med att göra ett ärende på ett litet företag.
Jag hoppas regnet håller sig borta tills jag kommer hem för det ska ju bli upp till 30 millimeter idag.
Det kan åtminstone hålla sig tills jag kommer dit, så gör det inget om man måste gå hem i regnet sen.
 
Ska sy.
Har en hel del som måste fixas på den fronten och igår hade jag ont i nacken på eftermiddagen så jag kunde bara förfixa inför idag.
Det blev ju en del på dagen igår innan jag gick ut i trädgården igår så jag fick ta det lite lugnt på kvällskvisten men fick ändå lite gjort.
Idag = desto mer att göra MEN jag har skrivit ett schema.
 
Sökte förövrigt jobb igår igen.
Alltså ni som är eller kanske har varit arbetslösa, jag vet inte om ni känner igen er men i alla fall inom den branschen jag är (omvårdnad/personlig assistans)...
Alltså det är ju FORMULÄR och uppgifter till vansinne som ska fyllas i!
 
Det är ju inte bara att skick in ditt CV och personliga brev, nej, du ska fylla i samma saker som står i ditt CV i steg efter steg efter steg när man anöker om ett arbete i vartenda jäkla företag.
Att sitta vid datorn timme ut och timme in = INTE MIN GREJ!
Igår satt jag från halv åtta till 21.00 med en enda ansökan, nej dra mig...
 
Tillslut fick jag nog, där det tex stod att jag skulle fylla i mina utbildningar, då skrev jag bara "grundskolan S:t Hans & Solberga" och så skrev jag:
"Obs, ytterligare utbildningar, se CV"
Samma med anställningar och så fortsatte jag, alltså bara DET tog mig en och en halv timme att fixa ett jobbsök.
 
Och som sagt, det är så för varje jäkla företag eller kommunen.
Jag tycker uppriktigt att det är tidsslöseri, man må vara arbetslös, men sitta timme ut och timme in framför en dator och skriva samma uppgifter om och om igen, helt onödigt, 
DET STÅR JU SOM SAGT I MITT CV.
Ja, då har jag gnällt av mig om det också!
 
Nu ska jag piffa till mig här, ska snart iväg, ses senare!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0