En annorlunda middag...

Sonen kom med rosor idag vid 12.30-tiden medans rabarberpajen fortfarande gräddades i ugnen...
 
 
... och så firande vi MORSDAG i bersån med paj och kaffe!
 
Innan dess...
Cheesus vad jag hade att göra här kan jag meddela, ja det var så jäkla mycket hushållsfix innan städet och så började jag rensa ur min garderob!
Ja, det är dags att bli av med lite kläder för numera använder jag inte hälften av det jag har, jag syr ju eget...
Och det är ju det jag HELST vill ha, plus det finaste jag har köpt förstås, resten ryker.
 
Mitt i allt stök kom "Syster J", stackarn, jag var som ett yrväder och flaxade hit och dit och bakade paj samtidigt.
Hjälp, ja, fika fick hon åtminstone.
När vi satt oss att fika vid 13.30 satt jag sen kvar ute till 16.30 och bara vilade i solen...
Den inte så svalare dag som utlovats.
Temperaturen var 24 grader i luften, tjofräs.
 
På det blev det hundpromenad...
 
 
 
... och idag var kvällspromenaden ljuvlig.
Lagom varmt, och lagom allt.
Dock är jag himla trött, det har varit en tröttsam dag med mycket fix som inte varit direkt kul och jag har fått ont i både nacke och rygg.
Tjooooofräs.
 
Till kvällsmat blev det hämtmat, men det blev lite annorlunda än sambon tänkt sig...
 
 
Jag upptäckte att det var The real housewives of New Jersey" och det är ett program jag verkligen SKÄMS över att jag gillar.
 
Men det gör jag, och jag måste se det och så föll det precis ihop med maten.
Jag dukade i matrummet och satte mig så jag kunde se tv´n och sambon...
Ja, han bara pustade och rullade med ögonen och jag fick se galenpannorna köra ännu ett race av:
Smutskastning av familjemedlemmar hard core.
Nu ska vi se film, vi ses imorgon igen.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0