Bara bortse från detta...

När vet man att ens gräns är nådd?
Jo´rå, idag kände jag på riktigt att min gräns är sååååå nådd att det bara finns en utväg... oj, oj, oj, nu är det gjort.
Ni som vet...
Ni fattar nog.
Ni andra kan HELT BORTSE från denna väldigt konstiga inledning av bloggandet.
 
Jag har bara försökt att djupandas sedan klockan 15 typ, jag har börjat känna att balansen är åter ca NU.
 
Hundpromenaden blev ut till körrgår´n och där visade sig en av mina bästisar "gick och skrotade".
Vi gick och pratade i telefonen med varandra när det precis ovanför kyrkogården (jag gick uppepå berget) visade sig då att hon var där.
Jag gick då bara backen rakt ner och så hade vi sällis längs havet hem.
Ibland är det bara för lustigt.
 
 
När jag sen var färdigduschad och klar blev det lite "besök", jag gjorde även om mitt tunikamönster lite och började på...
 
 
 ... detta lilla stycke till barnklänning i storlek 110.
 
Dock ska den kortas av lite och det ska bli en volang med rullfåll nertill.
Egentligen ska det inte vara muddar på ärmarna MEN...
Jag vill ha puffärm istället för bara en fållning, jag tycker det blir lite för mycket nattlinne annars samt att om man bara fållar en med en söm nertill så blir det också "nattlinne" när det är sådan här raglan modell.
Alltså lägger jag till en volang också.
 
Halsribb och volang kommer nog bli i något...
Väldigt avvikande MEN vi får väl se, den ska bli lite busig.
 
Så hörde dom av sig från stället där jag köpt rea-tygerna och detta tyget...
 
 
... fanns inte kvar trots att det uppenbarligen fanns det vid beställing.
 
Lite synd för jag hade gärna haft det tyget att sy till vuxen i faktiskt.
Dock gick jag inte lottlös, jag fick välja ett likvärdigt tyg och då valde jag mellan dessa...
 
 
 
 
 ... och det slutade med DETTA valet...
 
 
... som kanske blir något i dessa mönster...
 
 
????????
Vem vet, fortsättning följer i den frågan 
Nu fick jag precis ett samtal som jag trodde skulle komma först imorgon.
Okej, nu är det gjort.
 
Vi ses imorgon igen, ha en bra kväll.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0