Ska det verkligen bara sluta så där...?

God morgon i stugorna!
 
Jag hade tänkt att blogga efter "Det blodröda fältet" igår, men:
1. Jag var för trött.
2. Jag hade grinat så det spädde bara på min trötthet.
 
Grinat...?
Ja, det var ju så himla sorgligt så det var inte klokt i det sista avsnittet, allt skulle knytas ihop, det var så man satt på nålar och även grät.
I alla fall gjorde jag det.
 
Det bara måste komma en fortsättning, den är ju jättebra den här serien.
Såg att ljudboken fanns på bibblan, var på vippen att låna den men tänkte sedan att, nej jag vill inte förstöra serien och veta något i förskott.
 
Men...
Nu fick man ju veta då att ännu var ingen fortsättning inspelad OCH...
Det kan väl inte bara sluta så där?
Hm, ja nu är jag inte lika säker på att jag inte ska låna den, jag vill gärna veta hur det går för alla kärleksparen och framförallt det tysk/engelska, vad kommer den skumma och onda systern hitta på, jag måste nog låna boken ändå och se om det verkligen slutar som det slutade igår.
 
Dagen igår blev mycket promenerande och baka, laga mat, sylta safta typ.
 
Först gjorde jag mer kladdkakemuffins och fyllde upp frysen med, gjorde köttfärssåsen innför kvällens lasange så den skulle stå till sig och få smak.
Sen ville mamma gå på stan för det var ju den där "Visbydagen" så hon, jag och Milou traskade iväg runt-runt och hit och dit.
 
När vi landade på Stora Torget föreslog jag en kaffe så vi satte oss på Bageriet och fikade och tittade på folk ett tag.
Vi satt även och bara myste över att man kunde sitta ute och att det var så varmt och skönt, i oktober liksom, UNDERBART.
Sen blev det några vändor till, vi mötte massor med folk vi kände och det blev lite snickesnack både här och där.
 
Väl hemma var jag inte sugen på att sy faktiskt...
Nej, jag ville fortsätta i köket så det blev en större laddning äppelmos, mer bakning och sen...
 
 
... gjorde jag MIN och katten Gustavs favoriträtt:
Lasange!
 
När vi ätit och jag röjt undan i köket så vart jag såååååå sugen på äpplen ugn så va fan, jag gjorde iordning till mig och mamma (sonen skulle iväg till kompis och sambon jobbade), ställde in i ugnen, fixade vaniljsås och sen tog jag en mycket välbehövlig dusch OCH EN REN PYJAMAS på det!
 
Sen var det bara att gå ner till mamma med överrasknings-efterrätten (hon blev superglad), gå upp och bänka sig lagom till Rapport.
Och så brände jag mig i gommen på det skållheta äpplet för det var så varmt och jag var så glupsk.
 
Då var jag trött, och jag är faktiskt ännu trött, det blir inte många knop idag.
Inte ens hundpromenad blir det idag utan jag har bestämt "vila".
Sen får vi väl se framemot 12 när jag börjar få myror i brallan av att haft en "vilodag" i 3 timmar 
Men faktiskt, som det känns just nu är kroppen helt slut, ont i nacken har jag också så jag ska försöka vila lite idag.
Hjälpa en vän med en grej på eftermiddagen bara och kanske virka på lite halsduk till hemlös om nacken tillåter.
Fortsättning följer, nu ska jag fortsätta att dricka kaffe här, ha en bra dag alla söndagsfirare.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag har också sett Det blodröda fältet och nog är det en sorglig och hemsk historia.
Tänk vad krig kan gör med folk!
Ha en skön söndag!
Kram, Ingrid

Svar: Ja den var bra sorglig faktiskt Ingrid!Sen älskar jag ju såna där engelska "dramer" så nu ser jag framemot "Downton Abbey" också.
Dags för NÄSTA kärleksdrma med tillhörande FINA KLÄDER ;) Kramkram
Stickqvickan

2014-10-05 @ 10:18:21
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Carita Liljendahl

Lasagne är nog bland de godaste rätterna. Men man gjorde alltid den bästa - men nu bor vi ju inte mer ihop då han hittade en ny, så... Nå, måste väl lära mig göra en lika god själv.

Svar: Ja, en bra lasange-kvinna reder sig själv Carita!Här ska du få några "hemliga tips"! :D
Först kollar du in orginalreceptet såklart och sen...
För det första gör jag alltid köttfärssåsen 1 dygn i förväg alt. på morgonen om man ska ha den till kvällen så smakerna sätter sig.
Jag använder ketchup istället för tomatpuré.
Och det viktigaste av allt:
När jag steker upp köttfärsen steker jag i ett paket tacokryddor.
Det blir SKITGOTT, jag har fått mycket beröm för min lasange under åren och ingen kan fatta hur den kan vara sååååååå god och det "är det bästa dom någonsin ätit", faktum är att jag kan bara hålla med för jag älskar min egen lasange, hihihi.
Och jag säger bara: Tacokrydda och ketchup! ;) Lycka till
Stickqvickan

2014-10-05 @ 16:47:27
URL: http://debutsky.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0