Milous nya hobby...

God morgon!
 
Uppe med tuppen och redan igång, tar en liten paus innan jag skall iväg till "min sömmerska".
Idag står det "Barnbadrock" på mitt schema.
 
Så till igår och Milous nu mycket väldokumenterade hobby, nämligen:
 
 
Havsbad till följd av ANDJAKT!
 
Jepp, nu har jag insett att det inte går att ha henne lös vid havet och när änderna häckar (förmodligen) längs stränderna.
 
Igår, vi spankulerar längs stranden på seneftermiddagen, solen skiner, det är jättehärligt, hundarna springer lösa för det var inget folk i farten och sedan säger det bara VROOOOOOM och Milou drar ner till vattnet och PLUMS ut och simjagar två stackars änder IGEN!!!!
 
Vad i helvete?
Hon hatar ju vatten och speciellt kallt vatten, men inte numera tydligen för här har jakthunden tagit över och änder i vatten är skitkul och potentiella jaktbyten!
 
Jag och Jonnie (den väluppfostrade lille guldklimpem) står kvar på stranden och jag börjar gasta.
Milou hör inte.
Väljer att inte höra.
Sim, sim, sim, sim, sim, sim... och före simmar änderna ut till havs och vägrar flyga iväg fastän dom har en galen hund efter sig.
 
Seriöst alltså...
 
Ja, jag gapar på, hunden simmar och simmar (långt ut och fort går det) och vänder inte (precis som förra gången) förrens jag skriker "Milooooou, GOOOOOOODIIIIIIS".
 
Hunden vänder efter viss tvekan, kommer upp helt dyngsur och jag fick koppla upp.
Milou stod dock och spanade efter sina tilltänkta offer, pep, och tänkte förmodligen:
FAN, varför simmade jag in för...?
 
Ja, så det var bara att promenera hem efter det, bada Milou i duschen och schamponera och hur poppis var det tror ni?
Inte speciellt.
Men bada i havet går bra, jojo, ta det onda med det goda och bit ihop lilla Milou hälsar matte.
 
Dags för jobb, vi ses ikväll igen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0