Det blir aldrig som man tänkt sig...

 
God morgon!

Igår började jag dagen med en långpromenad med hunden för att kickstarta dagen innan det sista av brudklänningen (som jag trodde då)...



Underbar morgon, underbart väder och jag såg framemot en likadan dag idag som igår på stranden när jag skulle vara klar med klänningen, sen gick snabbt det utför!
 
Vi börjar med dom POSITIVA nyheterna på brudklänningsfronten:
Jag har fick ner längden EN HEL cm och klänningen blir jämn!

Men...
Jag började 11 på dagen igår och slutade 23 och blev ändå inte klar, Jag trodde jag hade "det lättaste kvar" men i vanlig ordning skall man aldrig tänka så för då blir det ju aldrig såklart!
 
 
Jag fick sprätta loss livet nertill två ggr efter fastfållning och handsömnad eftersom när man fållar fast den snyggt och prydligt så drar sig hela klänningen och blir sned när den kommer på.
 

Jag får bara sy upp kanten fint och låta den hänga fritt, syns ju dock inte men ändå.
På sidorna vid dragkedjan och axlarna är det iaf jättefint och sitter fast.
 

Så till själva kjolfållningen...

Fick ta till min lilla assistent morsan som fick hjälpa till igår. Hon fick stå med måttbandet och flytta cm för cm när jag klippte den på dockan och sedan samma sak med nålningen runt.
 
 
Jag höll på med detta jag-vet-inte-hur-många-timmar och sedan vågade jag inte fålla eftersom jag inte såg igårkvälls om det såg OK ut.
På det var jag så trött så det hade inte funkat att köra på ändå.
 
Men NU är det dags, vi ses.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0