Ett halleluja moment...?

03.00:
 
Sambon väcks av Milou och får gå ut med hunden...
Hon gör inget.
 
04.30:
 
Jag väcks av hunden, innan jag hinner ut med henne kräks hon på sovrumsgolvet.
Snabbt ut med byrackan, hon har diarré IGEN (ok, vi var för snabba med hundmaten igen då tydligen) och jag får duscha bakvagnen på hunden när vi kommer in samt torka upp kräkset.
 
07.30:
 
Vi vaknar upp till diarré lite här och var på sovrumsgolvet.
Hund i sängen.
Diarré i sängen.
 
SANERING direkt.
Hund in i duschen, alla sängkläder ner i tvättstugan, sanering och städ av sovrumsgolvet.
 
Nu har hunden fått ett nytt "stoppa-diarré-piller" ihop med falukorv igen...
 
 
... och så blir det bara fiskbullar och ris i några dagar.
 
Halleluja moment som start på dagen...?
Näe, inte direkt alltså.
 
Jag har unnat mig att sitta och se på Malou på tv nu på förmiddagen, ja, bara för att liksom.
Kollar precis in "Dagmars" nya kollektion på burken och inser:
Älskar kläderna.
Har massor av liknade mönster hemma.
Har redan sytt en del såna kläder/mönster (tex sweatshirt tröjorna) och TILL OCH MED DENNA TYP...
 
 
... av byxa som är JÄTTEHET (och som Dagmar visade hos Malou) har jag mönster på hemma!
 
DET är ett "halleluja moment" i alla fall!!!
Alltid en liten ljusglimt trots dagens trista och trötta start på dagen.
 
Dags att starta dagen med lite roligare saker än bara bajs, eller så fortsätter det med bajs...
Men förhoppningsvis INTE!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0