Just saying liksom...

God morgon!
 
Idag vaknar man till en ny verklighet.
Känns bra.
Mycket bra.
 
Dock var väl natten allt annat än en höjdare, ja, den där mammografi-värken slog till när allt jubel, lyckorus, ballonger- & trumpeter lagt sig vid läggdags.
När jag la mig vid 22-tiden var jag så trött efter dagen så det var inte klokt.

När adrenalinet i kroppen lagt sig så "BOOM" drog värstvärken igång, då var mina igår ihopklämda nerver inte med på sömntåget överhuvudtaget.
Nope, not at all.
 
När klockan var 01 var jag nästan i koma av trötthet, men sova gick inte.
Det fick bli spikmattan (som jag säkert inte använt på ett år, för jag har ju inte haft sådan här värk på mycket länge) och runt 01.30 flöt jag bort.
 
Har sovit hackigt, hade ställt klockan tidigt för jag skulle/skall upp och iväg här, och när klockan ringde var jag i en ny koma:
Kan-inte-vakna-koman!

Men jag säger så här:
Mammografin är något jag numera i en aktningsvärd ålder av snart 44 får stå ut med, den är ju till för ett gott syfte, men den gör ont med ett trasigt nerträd.
HÄRDA UT är dagens ord, härda ut och tänk på något trevligt (det nya jobbet tex).
Det går över, det går över och då har jag det gjort för det här året, punkt.
 
Sen måste jag bara lite spydigt nämna en sak:
När våran arbetsgrupp blev av med våra jobb i mars förra året var det ju inte för att "vi gjort något dumt", nej, vårat uppdrag som assistenter blev avslutat på grund av nya beslut från försäkringskassan.

Hade vi en fallskärm på 1.6 miljoner?
Nej...
Det hade vi inte.
Trots att vi assistenter, alla i en aktningsvärd ålder av 40-50+ hade jobbat i mååååånga år, hade vi ingen fallskärm.

Just saying liksom.

Så får ni väl gissa vad jag syftar på #åkegate
Det hade varit oehört skönt att få ha en fallskärm under dom här 10 månaderna att ha någon miljon att få falla tillbaka på tills man nu fick nytt jobb..

JUST SAYING som sagt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0