Både högt och lågt idag...

Vad skall man säga om dagen idag...?
Ja, det har varit både HÖGT och lågt.
Minst sagt.
 
Dagen började med att lilla Jonnie blev hämtad av matte.
Det kändes väl "så där" om jag skall vara ärlig, jag kommer sakna honom våldsamt och det blir nog lite saknesamt för Milou också.
Det enda hon inte kommer sakna det är väl att det blev lite konkurrens om vem som skulle ligga vid/på min huvudkudde under natten, men det redde sig ju tillslut när jag fick styra upp det hela.
Annars så har dom ju haft OTROLIGT utbyte av varandra, Milou har aldrig klickat så bra med någon som med Jonnie.
 
Så var det lite annat som är helt oväsentligt, MEN...
Så hände något VÄLDIGT POSITIVT!!!!
Äntligen ett positivt besked.

Äntligen händer det grejer och det är JAG SOM BESTÄMMER.
Nej, man får alltid vara sin lyckas smed och ibland är det en välsignelse att vara envis som en åsna och inte ge sig samt att veta vad man vill och aldrig låta en jävel bestämma över en.
Nope, sån är inte jag, 

I alla fall, jag ska på ett möte imorgon om något helt annat och så ser jag vad det ger.
Sen skall jag på möte den 28:e om det som hände idag och då har jag en hel del att göra först.
En hel del jag behöver kolla upp, och där hoppas jag att jag får positivt besked på första försöket.
När allt är i hamn eller OM NÅGOT ENS BLIR "I HAMN" då lär ni bli varse.

Jag vill inte skriva något offentligt förrens jag vet...
Håll alla tummar så länge.
 
Från det till något tråkigt.
Inte heller det kan jag skriva om av hänsyn till andra men jag kan säga så här mycket:
Jag började gråta.
Jag kände mig så kränkt och blev så himla ledsen så det var inte klokt.
Och min enda tanke så här i efterhand är:
Nej, den kan jag inte ens skriva.
 
Jag skulle hem och sy men kom helt av mig och dagen blev mer hackad än malen.

Jag tog té och så läste jag min nya Burda och Allt om Handarbete, satte mig sedan och klottrade mina "telefoncirklar" (telefonklotter kort och gott) som jag gjort sedan jag var liten när jag pratar i telefonen och jag gör dom även när jag behöver rensa hjärnan.
Och det behövde jag idag...
Minst sagt.
Det är himla skönt och avkopplande faktiskt och det enda man tänker på är nästa lilla tomma utrymme som behöver fyllas.
 
Nu skall jag roa mig med att kolla på nätet efter tyger för det vet jag att det piggar upp mig i alla fall.
Vi ses kanske lite senare om jag hittar något snyggt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0