En blöt historia...

Hundpromenaden blev en mycket BLÖT historia.
 
När vi gick iväg var det ingen fara, torrt och fint och vi gick ända till "körrgårn" men när vi kom till Wisby beachclub började det snöa.
Jag tänker:
Vi hinner hem innan det börjar storma.
 
 
Jotjenahoppla.
 
När vi kom till muren var stormen redan igång, vi gick i motvind och det stormade rejält och när vi kom till Stora torget då fick jag ta av mig glasögonen för då såg jag inte längre.
När vi kom hem var vi som två dränkta, stelfrusna katter och det bara DRÖP om oss...
 
 
Fick kasta ner allt i tvättstugan, ansiktet var eldrött och sved av vinden som piskat mig i ansiktet och Milou skakade som ett asplöv.
 
Nåja, en låååång och varm dusch senare blev det kaffe och lite sömnad.

När det då blivit ÄNNU VÄRRE väder ute och stormen "Egon" piskade etter värre, då får sonen för sig att han skall dra på stan.
Va, sa jag, skall du gå på stan NU?
Ja, det skulle han, och så drog han iväg när snöregnet piskade värre än värst.
 
Härligt, dra på stan och handla och sedan gå på "Donken" och komma dit pissblöt och sitta och hänga.
JEPP, det skulle jag också göra.
Not.
 
Men, men, vad bryr sig en ungdom om dåligt väder, inte ett smack om jag minns rätt själv, dock...
Gamla tanter stannar hellre inne och myser om dom kan.
 
Vi ses senare.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0