En oversizetröja...

Idag har jag pysslat HELA DAGEN och lyssnat på ljudbok, från 12 - 21.30.
 
Idag har varit såååå roligt att bara gräva in mig i arbetsrummet men jag kan ärligt säga att det som hände när jag skulle duscha innan sömnaden fick mig att fundera på hur det står till uppe i min skalle...?
Hjärntvättad är det minsta man kan säga, fast då har jag iofs hjärntvätat mig själv.
 
Jag hade fixat iordning allt så det bara var att köra igång efter duschen, går sedan in i och tänker att nu skall jag duscha, KLÄR AV MIG och inser sedan att jag står i arbetsrummet avklädd, redo för...
Ja, dusch eller sömnad, herregud, nu är det nog dags att börja jobba igen alltså, för jag har ju helt tappat greppet och bor i det där jäkla (underbara) lilla syrummet.
 
Om jag skrattade åt mig själv, jo det gjorde jag OCH tyckte det var lite pinsamt.
 
 
Sen var det i alla fall bara att köra igång, svart tunika blev klar och sedan satt jag igång med en ny tröjmodell, fast först satte jag en bröddeg...
 
 
Vidare till den nya tröjan...
 
 
 
Att rita av mönster i mörker, dvs utan dagsljus i enbart lampljus, var INGEN BARNLEK.
Jag fick be sambon om hjälp att hitta nummer och linjer, jag såg knappt ett skvatt.
 
Tre delar senare plus en mudd, tackade jag gud att det inte var ett komplicerat mönster utan superenkelt för annars hade jag fått vänta till morgondagen.

Så till tröjan...
 
 
 
 
Det är en oversizetröja jag haft lite i bakhuvudet att jag vill ha från en Burdatidning som kom i somras, men vill göra om lite.
 
Jag tyckte armarna var för korta så dom förlängde jag, och så skall det ju även bli en liten muddkant nertill på ärmen.
Jag la även till 3 centimeter på längden av tröjan och den kommer bli ännu lite längre för istället för att ha en råkant nertill så kommer jag ha samma lilla muddkant som runt armen.

Mudden runt halsen skulle vara 2 cm bred, jag har lagt på 1 cm så den blir 3 cm.
Jag tog bort kilen framtill för jag ville ha helt slätt och jag kom så här långt...
 
 
 
 
Och jag kan väl säga så här i gammal vanlig ordning:
Jag ÄLSKAR den!
 
Den är ju inte klar förstås men det är ju bara små muddar kvar och tröjan går rekordsnabbt att slänga ihop.
Bara att skära ut den och sy ihop dom första delarna som här tog 40 minuter.
Jag kommer massproducera till... hm... mig själv.

Ja, det var det, jävligt bra dag om ni frågar mig.
Nu skall jag faktiskt krypa ner i sängen och se klart på "sex and the city 2", sov gott alla glada, imorgon får ni se resultatet i dagsljus av tröjan.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0