En snilleblixt som tog tid att värka fram...

God morgon!
 
Vilket mysigt väder det är idag...
NOT.
 
Vaknade och hörde regnet piska mot fönsterrutan och tittade ut och inte såg det muntert ut.
Det är fortfarande  inte muntert.
Jag skulle ha hjälpt en bästis med en grej idag nu på morgonen men det blev inte av, då omprogrammerade jag mig till långpromenad med vovven istället men det blir inte heller av.

Så fick jag en strålande idé (efter typ 4 månader) vart jag skall ställa min cover-maskin!
 
Ja, förut hade jag den brevid overlocken i syrummet och det var inte bra.
Det blev för lite utrymme och arbetsyta när man syr...
Då åkte den ner på golvet och där har den stannat för jag kan inte lyfta den själv!
 
En symaskin väger ju inte LITE om vi säger så, så det här med att flytta maskiner upp och ner det funkar inte för mig, då är nacken körd.
För då måste jag tex när jag syr med dom två olika maskinerna först flytta babylocken ner, och sen upp med covermaskinen, sen upp med overlocken igen OSV, i alla fall och vi snackar arbetsytan i syrummet.

Då funkar ju med andra ord inte det där med att flytta den till och från köket heller, där pysslar jag ju och skär ut tyger när jag syr men där skall det vara rent på kvällen så, flytta en symaskin fram och tillbaka där...
Nej, det går ju inte heller.
 
Hallen/arbetsrum/"gästrum" funkar inte heller för där är det för dåligt ljus.
Tant Madde skulle inte se ett smack, såvida jag inte köper en jävligt dyr arbetslampa men det bästa ljuset är ändå dagsljuset.
Har ju en dyr arbetslampa i syrymmet men det är som sagt inte samma sak ändå för ögonen och speciellt inte om man syr svart på svart, vitt på vitt osv.

MEN....
Då fick jag en snilleblixt igår:
Skrivbordet i sonens rum när han inte är här!!!!

Nära till syrummet, BRA LJUS så ja, PERFEKT LÄGE varannan vecka!
Nu kommer ju sonen imorgon så den får stå till nästa vecka och sedan kan jag börja sy lite mer dekorsöm på kläder samt använda den lite mer också.
 
Ja, det tog ju som sagt "bara" fyra månader att få den snilleblixten, herregud, det märks att man är blondin...
Eller bara ovanligt dum och ologisk.
Dags att börja dagen med lite pyssel, vi ses senare!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0