Ibland är livet orättvist...

Mysso...
 
... one more to go.

Sen blev det promenad...
 
 
 
 
Stan var öde och tom fastän klockan inte hunnit bli mer än 17.00.
Adelsgatan är verkligen DÖD.
Hur ska dom affärer som är kvar klara sig undrar jag...?
 
Så till det där med mönster.
 
Igår låg jag och kollade lite i en av mina "favorit affärer" på nätet och eftersom jag gillar vintagemönster ganska mycket så har jag en hemlig sida  som jag brukar kolla in.
Jag brukar tänka lite så att vissa mönster som är gamla kan bli "hotta" i rätt tyger i nutid och ibland hittar man billiga, halvdyra och ibland JÄTTEDYRA mönster som man bara kan döööö för.
 
Igår hittade jag detta 80-tals mönster som var halvdyrt (runt 100-lappen) men ändå överkomligt (jag har suddat lite så ingen skall kunna söka på mönstret, förlåt, och hitta det )...

 
Och detta är ett TYPISKT sånt där mönster som skulle kunna bli snyggt i modern tappning.
 
Detta 90-tals mönstret var också halvdyrt...
 
 
Och så hittade jag på ett 70-tals mönster som jag bara DOG när jag hittade...
 
 
 
 
Som...
1. Det finns inte ett sånt här mönster i modern tappning och j´adore såna där klänningsmodeller, verkligen TOK-ÄLSKAR.
Men...
2. Mönstret, eftersom det är så ovanligt, KOSTAR sina modiga 285 kr.
 
Det är DÅ man ångrar sitt beslut att surfa runt sent på natten och leta mönster.
Jättemycket.

Eller det här mönster som också var jättedyrt...
 
 
... men ACK SÅ DYRT.
 
Ibland är livet orättvist.
Det är såna här dagar man vill vara LITE miljonär i alla fall.
Vi ses imorgon igen, sov gott!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0