Ibland händer det...

Jag skulle inte blogga mer ikväll men dels så är jag själv (sambon jobbar) och dels så sitter jag och gör det jag inte borde, nämligen:
Kollar mönster på nätet.
Typ LUSKAMMAR.
 
Och vad händer då...?

Jo, det finns ett mönster som jag har velat ha länge men bara hittat i USA och det kostar skjortan att beställa därifrån, ca 35 dollar (280 sv/kr) och sedan med porto på ca 10 dollar (80 kr) och det betalar man ju bara inte!

Och vad händer då som sagt...?
Jo, här luskammar jag i godan ro och det åtråvärda mönstret dyker upp.

Jaja, tänker jag, det är väl den gamla vanliga sidan som säljer det där mönstret, men ser ändå att det INTE är samma webadress.
Jag klickar på bilden och upp kommer en sida som har utförsäljning av mönster och det finns ETT KVAR av denna modellen till det överkomliga priset av 104 svenska riksdaler (13 dollar)!

WTF????
Och portot var på ca 30 kr.
 
Eeeeeh... jag fick nästan lika mycket kortslutning i skallen som när jag hittade detta mönster jag velat ha huuuur länge som helst men det kostade även det skjortan att köpa från USA, och så hittar jag det för en 50-lapp från någon asiatisk sida innan jul...
 

Jag fick det för en spottstyver och dessutom två till som kostade lika mycket som även dom är svindyra här i Sverige.
Jag betalade 30 kr i frakt och alla tre mönstren kom fram från asien på bara några dagar, jag var SJUKT imponerad och i sjunde himlen.
 
Ikväll hittar jag så detta ÅTRÅVÄRDA somriga tunika-/klänningsmönster...
 
 
 
... för "vanligt svenskt pris" på en utförsäljningssajt.
 
 
Man kan gnissla tänder för att man inte har råd med ursnygga vintagemönster men sedan kan man hoppa jämfota för att man hittar detta.
Ja, nu återstår att se OM mönstret kommer fram.
Kom det fram från asien borde det väl komma fram från USA också.

Betalat säkert har jag också gjort, jag har ju inte bara skaffat "Swish" igår utan även "PayPal" innan jul när jag handlade från den asiatiska sajten för att kunna handla säkert.
Shit, ingen förmögenhet som försvinner om det inte kommer men...
SOM JAG vill HA det där mönstret.
Nu skall jag sova, vi ses imorgon, no more blogging idag.
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0